Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
1.5.2024 | Petr Prokopec
Doby, kdy se nová auta dala koupit za ceny startující hluboko pod 200 tisíci Kč, se zdají být dávnou historií, i v roce 2024 ale může vzniknout docela velké SUV začínající jen chloupek nad touto hranicí. Jen si nedělejte iluze, že by takto mohlo být k mání na starém kontinentu.
Prakticky pokaždé, když přesednu z již téměř dvanáct let staré rodinné Kie Cee'd SW do moderního vozu, jen láteřím nad vývojem, jakým branže prošla. Hlavně v důsledku politických tlaků je třeba počítat s ohromným množstvím elektronických asistentů, které spíš škodí, než aby pomáhaly, neboť jednoduše nefungují tak, jak by měly. Když si k tomu přidáte nesmysly jako kameru pro pořizování selfies za volantem, ptáte se sami sebe, čemu všemu ještě padla za oběť nízká hmotnost.
Zmíněný korejský kombík sice nějaké ty bezpečnostní prvky obsahuje rovněž, víceméně vše lze ovšem snadno deaktivovat stiskem jednoho tlačítka. Není tedy třeba sáhodlouze hledat na dotykovém displeji v palubním menu, jak vypnout aktivní monitoring jízdních pruhů, který je schopen vás na úzké venkovské cestě klidně poslat do cesty protijedoucímu vozu. A když se vám to povede, po příštím nastartování to musíte udělat znovu. Vlastně se tak začínám smiřovat s tím, že pro auta již budu chodit do bazarů, kde si ještě můžete vybírat, co v autě mít chcete a co ne.
Pokud bych nicméně zamířil mimo hranice Evropské unie, neměl bych s nalezením vhodného nového vozu problém. Klidně by mohlo jít o SUV jako Mahindra XUV 3XO, jehož design sice nemusí být po chuti každému a kritizovanou elektronikou v určité míře disponuje též, pořád je ale k mání za hubičku. Ceny totiž startují na 749 tisících rupií, což je v přepočtu zhruba 210 tisíc korun. Za to u nás nekoupíte už ani dva tři roky starou ojetinu.
Indické SUV přitom poprvé dorazilo na trh v roce 2019. Tehdy se ještě jmenovalo XUV300, přičemž stálo na platformě X100 vyvinuté SsangYongem. Šlo tedy o příbuzného korejského Tivoli, jenž byl osazen benzinovou jedna-dvojkou či 1,5litrovým turbodieselem. Na první zmíněné jednotce Mahindra se SsangYongem spolupracovala, přičemž agregát zprvu nabízel pouze 112 koní, než dorazila také výkonnější verze naladěná na 131 koní. Diesel jich pak dává 117.
Všechny tři agregáty byly převzaty beze změn, nově se však skrývají za přepracovanou přídí. Nové je úplně všechno, tedy maska, nárazník i světlomety. Jakkoli se tedy jedná o facelift, SUV ve srovnání s originálem působí výrazně jinak. Napomáhá tomu i příchod jiných 16- či 17palcových kol, stejně jako lehčí modifikace plastových lemů ve spodní části karoserie. Vzadu je pak možné rovněž počítat s odlišnými lampami i jiným nárazníkem.
Délka vozu zůstala na 3 990 milimetrech, což bylo klíčové kvůli setrvání v nižší daňové skupině - i proto je XUV 3XO stále tak levné. Přitom uvnitř nově nabízí 10,25palcový displej multimédií, který je spárován s podobně velkým digitálním přístrojovým štítem. Ani jedno má Kia nemá, přesto stála daleko více než indické SUV. To se navíc ve vyšších úrovních výbavy může chlubit i střešním oknem či adaptivním tempomatem zajišťujícím semi-autonomní řízení úrovně SAE2.
Lze už jen dodat, že XUV 3XO disponuje 364litrovým zavazadelníkem, z mého úhlu pohledu tak má vlastně vše a ještě mnohé navíc. Cenově nicméně stále dokáže konkurovat Dacii, ovšem v podobě, která tu byla před nějakými deseti lety. Vývoj v rámci EU za tuto dobu tedy opravdu míří problematickým směrem. A nezdá se, že by v dohledné době mohlo být líp.
Indické SUV prošlo faceliftem, který mu přinesl nejen nové označení, ale také přepracované čelní partie, lépe vybavený interiér či navýšenou bezpečnost. Stále je však k mání velmi levně, i proto, že není v souladu se stále nesmyslnější regulací Evropské unie. Foto: Mahindra
Zdroj: Mahindra
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
před 9 hodinami - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 11 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
dnes - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
dnes - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB