Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A6, S6 a RS6 2015: facelift přinesl nový vzhled i základní motor
4.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní benzin slibuje spotřebu 5,7 l/100 km, u A6 Avant 2,0 TDI můžete sáhnout po kompozitních pružinách.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku se rozhodla modernizovat „šestkovou“ řadu. Ta se zvenčí pyšní hlavně lehce upravenou čelní maskou, kdy standardní verze A6 a A6 Avant dostaly osm horizontálních lamel. Pro modely S6 a S6 Avant byl pak tento počet zredukován na šest, zatímco Audi A6 Allroad dostalo lišty vertikální a RS6 Avant výplet ve tvaru včelích pláství. Mimo to si ovšem lze povšimnout také přeprofilovaných nárazníků, bočních prahů či koncovek výfuku.
Nové jsou rovněž světlomety, přičemž za příplatek můžete sáhnout také po LEDkách či dokonce technologii Matrix LED. Tím ale venkovní proměna končí a my můžeme nakouknout do interiéru, kde nás víceméně čeká jen selekce nových barev čalounění (přidán byl šedý odstín Flint a červený Arras). Zbytek kabiny ale zůstává při starém, což platí jak o sedadlech, která lze na přání vybavit masážním strojkem, tak o multimediálním systému MMI.
Zásadní změny se však odehrály pod kapotou, kde v rámci standardu lze vybírat ze tří benzinových a pěti dieselových agregátů. Naprostou novinkou je verze 1,8 TFSI, se kterou se u sedanu pojí hmotnost pouze 1 535 kg (bez řidiče) a automatická převodovka S tronic. Výkon přitom činí 190 koní, spotřeba byla u obou karosářských variant vypočítána na 5,7 l/100 km a emise CO2 na 133 gramů na kilometr.
Další zásadní změnu lze pak vysledovat u třílitrového turbodieselu, který ve verzi BiTurbo standardně produkuje 320 koní. Jelikož Audi slaví 25. výročí motorů TDI, budou k mání verze A6 Competition a A6 Avant Competition naladěné na 326 koní, respektive na 346 koní při krátkodobém využití funkce overboost - obojí je známe už ze stejně pojmenované verze A7 Sportback. Přenos síly přitom bude mít na starosti osmistupňový automat.
Novinky jsou také spojené s modelem A6 Avant 2,0 TDI ultra, kde kromě 190 koní můžete počítat se spotřebou 4,2 l/100 km a na přání také s pružinami vyrobenými z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny. Tato inovace má ušetřit 4,4 kilogramu neodpružené hmotnosti, přičemž ještě dále poníží žíznivost. V rámci litých kol přitom můžete sáhnout po 17- až 20palcovém provedení.
Tím ale víceméně modernizace skončila, u modelů A6 Allroad quattro, S6, S6 Avant a RS6 Avant již k mechanickým změnám nedošlo. V rámci faceliftu lze tedy počítat pouze s minoritní kosmetickou proměnou, která je u vrcholného kombíku spárována s výkonem 560 koní. Čtyřlitr V8 twin-turbo ovšem pohání i obě „šestky“, kde na všechna čtyři kola posílá koní 450.
Do prodeje novinky zamíří již během tohoto podzimu, přičemž na německém trhu lze nový model Audi A6 1,8 TFSI pořídit za 38 400 Eur (cca 1 056 000 Kč). Kombi je o 2 500 Eur (68 750 Kč) dražší, zatímco Allroad 3,0 TDI startuje na sumě 56 650 Eur (1 557 875 Kč) a S6 na částce 75 400 Eur (2 073 500 Kč). Za vrcholné RS6 Avant pak dáte 108 900 Eur (2 994 750 Kč).
Audi A6 2014 facelift
Audi A6 Avant 2014 facelift
Audi A6 Allroad Quattro 2014 facelift
Audi S6 2014 facelift
Audi S6 Avant 2014 facelift
Audi RS6 Avant 2014 facelift
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024 - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024
Nejnovější články
- Úplně poslední VW Golf s dieselem bez turba se pořád dá koupit hezký, je neuvěřitelné, že vůbec vznikl
před 11 hodinami - Rusové říkají, že inovovaná Putinova limuzína má lepší světla než Mercedes třídy S, obešli patent Helly
včera - Faceliftu se dočkal i levnější Leon s logem Seatu, zamával v prvé řadě problematickému motoru
včera - Majitelé Tesel Model 3 a Y mají novou noční můru. Kód BMS_a079 říká, že s baterií je amen a musí se vyměnit
včera - BMW poprvé ukázalo novou M5 na rozmazaných záběrech. Nevypadá zle, bude ale extrémně těžké
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva