Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 | Petr Miler
Tuto změnu je obtížné vnímat jinak než jako totální selhání a naprostou ignoraci specifičnosti značky. Co s obtížemi tolerujete u VW a stěží akceptujete u Audi, je u Lamborghini kompletně nevhodnou aplikací.
Někteří tuto změnu bagatelizují s tím, že je těžké rozeznat, co je vlastně jinak. Pokud máte tendenci zařadit se mezi takové, podívejte se znovu - Lamborghini vzalo své ikonické, už přes 20 let nedotčené logo a zbavilo jej barev a plastičnosti. Vydalo se tak cestou jakéhosi minimalismu, který je poslední dobou tomuto oboru vlastní. Ale jaký smysl dává u značky, pro níž jdou dodnes typická křiklavá, ostře řezaná a poutavá superauta? To není řečnická otázka, odpověď se nabízí sama: Absolutně žádný.
Některé značky chtějí tímto posunem hlásat jakousi střídmost, což lze přijmout u VW a s problémy překousnout u Audi. V prvním případě (a podobně třeba u Opelu) to i dává nějaký smysl, neboť jde o výrobce tuctových aut, už u Audi je to ale kontroverzní volba - někteří si kupují vozy se čtyřmi kruhy proto, aby dali najevo svou životní úroveň, jiní raději splynou s davem. Pro ty první jistě není potěšující, když jejich image-dotvářející vůz vypadá jako škodovka s nálepkou od pumpy. U Lamborghini ale ani takové dilema prakticky neexistuje.
Copak si někdo kupuje Lambo, aby nedával na odiv své bohatství? Někteří se možná najdou, ale Lamborghini není typickou „řidičskou” značkou a rozhodně nejde o výrobce aut pro běžné ježdění. Jsou to designově dráždivé, svými typickými barvami až křiklavé automobily, kterým plastické logo ve zlato-černém provedení prostě přistane podobně jako tepláky od Gucciho za 100 tisíc. Plochá černohnědá nebo černobílá alternativa je zoufale nenápaditou a lacině působící náhradou.
Nechápeme to a nedivíme se, že první reakce na tuto novinku jsou téměř bezvýhradně negativní. Někdo z vedení firmy musel ztratit soudnost, když akceptoval nabídku takového řešení od jistě dobře placené agentury, která se vytvářením firemních identit zabývá. Cesty zpět ale podle všeho není - nové logo je už teď vlastní novým firemním tištěním materiálům i digitálním prezentacím. A přistát má na příštím novém modelu značky, zřejmě nástupci Huracánu.
Dodejme, že podle informací automobilky se skutečně jedná o první redesign loga za více než dvě dekády a cílem společnosti je prostřednictvím nových identifikačních znaků „lépe ztělesňovat své odvážné, nečekané a autentické hodnoty” a je součástí projektu zvaného Direzione Cor Tauri, který „upřednostňuje udržitelnost a dekarbonizaci”. Vidíte, tak je nové logo asi „udržitelné a dekarbonizované”, to by nás nenapadlo...
Nové logo Lamba v různých podobách na první pohled nemusí působit až tak odlišně, dokud... Foto: Lamborghini
...si jej nesrovnáte s tím dosavadním. Schválně, které vám přijde adekvátnější? Foto: Lamborghini
Nově pojatý znak už se objevil na všech myslitelných firemních materiálech. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před hodinou - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 3 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva