Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
1.5.2024 | Petr Prokopec
Doby, kdy se nová auta dala koupit za ceny startující hluboko pod 200 tisíci Kč, se zdají být dávnou historií, i v roce 2024 ale může vzniknout docela velké SUV začínající jen chloupek nad touto hranicí. Jen si nedělejte iluze, že by takto mohlo být k mání na starém kontinentu.
Prakticky pokaždé, když přesednu z již téměř dvanáct let staré rodinné Kie Cee'd SW do moderního vozu, jen láteřím nad vývojem, jakým branže prošla. Hlavně v důsledku politických tlaků je třeba počítat s ohromným množstvím elektronických asistentů, které spíš škodí, než aby pomáhaly, neboť jednoduše nefungují tak, jak by měly. Když si k tomu přidáte nesmysly jako kameru pro pořizování selfies za volantem, ptáte se sami sebe, čemu všemu ještě padla za oběť nízká hmotnost.
Zmíněný korejský kombík sice nějaké ty bezpečnostní prvky obsahuje rovněž, víceméně vše lze ovšem snadno deaktivovat stiskem jednoho tlačítka. Není tedy třeba sáhodlouze hledat na dotykovém displeji v palubním menu, jak vypnout aktivní monitoring jízdních pruhů, který je schopen vás na úzké venkovské cestě klidně poslat do cesty protijedoucímu vozu. A když se vám to povede, po příštím nastartování to musíte udělat znovu. Vlastně se tak začínám smiřovat s tím, že pro auta již budu chodit do bazarů, kde si ještě můžete vybírat, co v autě mít chcete a co ne.
Pokud bych nicméně zamířil mimo hranice Evropské unie, neměl bych s nalezením vhodného nového vozu problém. Klidně by mohlo jít o SUV jako Mahindra XUV 3XO, jehož design sice nemusí být po chuti každému a kritizovanou elektronikou v určité míře disponuje též, pořád je ale k mání za hubičku. Ceny totiž startují na 749 tisících rupií, což je v přepočtu zhruba 210 tisíc korun. Za to u nás nekoupíte už ani dva tři roky starou ojetinu.
Indické SUV přitom poprvé dorazilo na trh v roce 2019. Tehdy se ještě jmenovalo XUV300, přičemž stálo na platformě X100 vyvinuté SsangYongem. Šlo tedy o příbuzného korejského Tivoli, jenž byl osazen benzinovou jedna-dvojkou či 1,5litrovým turbodieselem. Na první zmíněné jednotce Mahindra se SsangYongem spolupracovala, přičemž agregát zprvu nabízel pouze 112 koní, než dorazila také výkonnější verze naladěná na 131 koní. Diesel jich pak dává 117.
Všechny tři agregáty byly převzaty beze změn, nově se však skrývají za přepracovanou přídí. Nové je úplně všechno, tedy maska, nárazník i světlomety. Jakkoli se tedy jedná o facelift, SUV ve srovnání s originálem působí výrazně jinak. Napomáhá tomu i příchod jiných 16- či 17palcových kol, stejně jako lehčí modifikace plastových lemů ve spodní části karoserie. Vzadu je pak možné rovněž počítat s odlišnými lampami i jiným nárazníkem.
Délka vozu zůstala na 3 990 milimetrech, což bylo klíčové kvůli setrvání v nižší daňové skupině - i proto je XUV 3XO stále tak levné. Přitom uvnitř nově nabízí 10,25palcový displej multimédií, který je spárován s podobně velkým digitálním přístrojovým štítem. Ani jedno má Kia nemá, přesto stála daleko více než indické SUV. To se navíc ve vyšších úrovních výbavy může chlubit i střešním oknem či adaptivním tempomatem zajišťujícím semi-autonomní řízení úrovně SAE2.
Lze už jen dodat, že XUV 3XO disponuje 364litrovým zavazadelníkem, z mého úhlu pohledu tak má vlastně vše a ještě mnohé navíc. Cenově nicméně stále dokáže konkurovat Dacii, ovšem v podobě, která tu byla před nějakými deseti lety. Vývoj v rámci EU za tuto dobu tedy opravdu míří problematickým směrem. A nezdá se, že by v dohledné době mohlo být líp.
Indické SUV prošlo faceliftem, který mu přinesl nejen nové označení, ale také přepracované čelní partie, lépe vybavený interiér či navýšenou bezpečnost. Stále je však k mání velmi levně, i proto, že není v souladu se stále nesmyslnější regulací Evropské unie. Foto: Mahindra
Zdroj: Mahindra
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den včera 20:06
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem včera 19:51
- Michele Pirro s wild card v Misanu včera 16:00
- Boscoscuro válcuje Kalexy včera 10:00
Nejnovější články
- Už i VW kapituloval. Plány na čistě elektrickou budoucnost bourá, 50 miliard na nové továrny i baterky nepadne
před 2 hodinami - Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva