Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače

Skoro se divíme, že Rumuni tohle auto ve své nabídce tolerují. S hodnotami, na kterých roky staví svou image, má společného přesně jedno - vůbec nic. Poměr hodnoty a ceny je tristní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače

6.5.2024 | Petr Miler

Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače

/

Foto: Dacia

Skoro se divíme, že Rumuni tohle auto ve své nabídce tolerují. S hodnotami, na kterých roky staví svou image, má společného přesně jedno - vůbec nic. Poměr hodnoty a ceny je tristní.

Dacie po léta platily za nejlevnější auta na trhu, která vychází vstříc lidem toužícím obsloužit nejnutnější osobní mobilitu novým autem se všemi výhodami, které s tím souvisí. Asi to není cesta, kterou bychom se jako nadšenci vydali, ale za ceny klidně i pod 200 tisíc korun, za které se daly nové Dacie dlouho koupit, dávaly smysl. A i když dnes stojí citelně víc, konkurence je ještě o dost dražší, a tak v tomto ohledu mají i dnes rumunské vozy náš respekt.

Ani tedy nekřivíme ústa nad podobou nového Dusteru v úplném základu, je nám svým způsobem sympatický. Je to fantasticky oholené auto, do kterého si nemůžete pomalu ani nic přikoupit, bavíme se ale o už docela velkém SUV za cenu, za níž vám dnes třeba Škoda prodá leda základní Fabii s pár příplatky. To je prostě stále v pořádku, pohled na nedávno inovovaný model Spring ale takto smířlivý být nemůže.

Auto, které platí za jeden z nejlevnějších elektromobilů Evropy, se jako výhra nikdy nejevilo ani v této pozici, neboť se pořád prodávalo za sumy kolem půl milionu Kč. V novém zlevnilo, vaše může být od 419 900 Kč, ale je to málo? Stačila by o 10 tisíc korun vyšší cena, aby šlo o nejdražší Dacii v současném prodeji, i když se jedná o vůz, který svou dynamikou nevyrovná ani Škodu 120 a na dálniční stotřicítku se nerozjede nikdy, ani z kopce. To je vážně troufalá nabídka.

Navíc je třeba dodat, že zmíněná cena se pojí s úplně základním provedením, které je pořád stejně oholené. Dacia v Česku se Springem startuje u varianty Essential Electric 45, kdy nedostanete prakticky nic krom volantu a čtyř kol. A číslo 45 v označení verze neznačí ani kWh kapacity akumulátoru (v tom případě jde o pouhých 26,8 kWh, ekvivalent necelých 7 litrů nafty), ale maximální výkon elektromotoru. Co dál dostanete?

Skutečně skoro nic. Auto nepůsobí od pohledu až tak ošizeně, vnitřek skýtá aspoň elementární výbavu, krom elektrických oken a základního rádia ale nejsou na palubě prakticky žádné komfortní prvky. Vůz pochopitelně nepostrádá povinné záležitosti jako airbagy a některé jízdní asistenty, kde se ale mohlo šetřit, tam se šetřilo. Například dva stěrače jsou dvakrát dražší než jeden stěrač, a tak si čelní okno musí vystačit právě s jedním.

Dalo by se to snést, jít o vůz za 220 tisíc Kč, ale 420 tisíc? Za to už můžete mít Sandero TCe 100 Eco-G ve vysoké specifikaci, což je oproti Springu úplně jiné auto. Nejede 125, ale 183 km/h, ostatně má o 56 koní víc. Na jedno doplnění energie ujede až 769 km, nikoli 220, navíc ji nedoplňujete hodiny. Stovka za 11,6 sekundy místo 19 s zní raketově a byť výbava má pořád daleko k vyloženě bohaté, aspoň na dva stěrače se můžete spolehnout vedle klimatizace a spousty dalších vítaných prvků.

Inovovaný Spring je zkrátka na poměry Dacie velmi nezajímavou nabídkou a nedokážeme si představit, že by po takovém autě někdo z jejích typických zákazníků vůbec sáhl. A že by dokázalo oslovit jiné? Pochybujeme i o tom, poměr výkonu a ceny je velmi nepřesvědčivý.


Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače - 1 - Dacia Spring 2024 facelift uplny zaklad 01Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače - 2 - Dacia Spring 2024 facelift uplny zaklad 02Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače - 3 - Dacia Spring 2024 facelift uplny zaklad 03Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače - 4 - Dacia Spring 2024 facelift uplny zaklad 04Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače - 5 - Dacia Spring 2024 facelift uplny zaklad 05Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače - 6 - Dacia Spring 2024 facelift uplny zaklad 06Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače - 7 - Dacia Spring 2024 facelift uplny zaklad 07
Inovovaná Dacia Spring vstoupila do prodeje v základní specifikaci od 420 tisíc Kč. Dostanete za ně jeden stěrač a elektrická okna, to je v podstatě vše. Foto: Dacia

Zdroj: Dacia

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše