Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf VI: konečně oficiálně
6.8.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Po neoficiálním odhalení na začátku tohoto týdne Volkswagen uvolnil podrobnosti o nové generaci své stálice nižší střední třídy, modelu Golf. Žádná revoluce se nekoná, designově je to stále Golf a VW pokračuje v zavádění technických vymožeností.
O Golfu VI. generace jsme první "oficiální" informace přinesli už v pondělí. K nim včera tentokráte už oficiální cestou přibyly kvalitní fotografie a podrobné technické informace. Vše se dá shrnout do slov evoluce, přeplňování a snadný řidičův život.
Od prvního pohledu je jasné, že Golf zůstává Golfem. Oficiální tisková zpráva ho popisuje mnoha vzletnými slovy, ale podle mého názoru lze vše shrnout do jediné věty. Nový Golf si zachovává optickou robustnost současné generace, ke které yly přidány designové prvky inspirované reinkarnovaným Sciroccem. Také v interiéru najdeme prvky jednoho z nejnovějších příbuzných Golfu, Passatu CC. Vše je orientováno tak, aby měl řidič pocit, že sedí v autě minimálně o třídu výš. K tomu má také přispět vylepšená akustická izolace interiéru. Úpravou prošla hlavně okna a jejich uložení, což má snížit pronikání aerodynamického hluku do kabiny.
O motorech jsme mluvili už v naší první zprávě a ukázalo se, že naše informace byly správné. Pod kapotou nového Golfu budou většinou přeplňované benzínové a dieselové motory, které bez výjimky splňují emisní normu EURO V. V nabídce budou zpočátku čtyři benzínové motory o výkonech 59 kW / 80 PS, 75 kW / 102 PS, 90 kW / 122 PS a 118 kW / 160 PS a dvoulitrový diesel ve dvou variantách 81 kW / 110 PS a 103 kW / 140 PS. Později přibude i 1,9 TDI 66 kW / 90 PS a 2,0 TDI 125 kW / 170 PS.
S výjimkou základních modelů budou všechny Golfy s automatickou převodovkou vybaveny šesti nebo sedmistupňovým DSG. Novinkou v nabídce jsou dva asistenční systémy ACC, automatic distance control (automatická kontrola vzdálenosti), DCC, adaptive chassis control (adaptivní podvozek) a parkovací asistent.
Nový Golf bude na evropský trh uveden v letos říjnu za startovací cenu 16.500 EUR (na německém trhu).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 4 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před hodinou - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 2 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 4 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 5 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera
Živá témata na fóru
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.17. 21:42 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB
- BMW Divize 05.17. 14:50 - Vrooom
- Politický koutek 05.17. 14:22 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.17. 12:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins