Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 320d Coupe xDrive: pohodová stylovka
14.4.2010 | David Siegl | Přidat příspěvek
Do testu jsme si přizvali zajímavou variantu kupé řady 3. Kupé v kombinaci se vznětovým čtyřválcem, automatickou převodovkou a pohonoem všech kol zní trochu jako šílená kombinace. Jak funguje?
Možná si říkáte, že testo tohoto vozu jste u nás už viděli. Nejste daleko od pravdy, ale nedávno jsme testovali BMW 320d Touring xDrive, tedy praktičtější variantu bavorské trojky. Dnes se podíváme na zoubek stylovějšímu kupé.
V dnešní době jsou modely s pohonem všech kol vyhledávaným prodejním artiklem. Je to právě pocit bezpečí na každém povrchu který zákazníci vyhledávají. Ostatně stejný pocit vytváří i trojkové kupé s automatickou převodovkou a vznětovým agregátem pod kapotou. I když na to nevypadá, vůz není vybaven M paketem, také proto mě překvapil standardně tvrdě nastavený podvozek. Ten má v kombinaci s tvrdými dojezdovými pneumatikami runflat s typickými českými silnicemi obvykle problémy a nejinak tomu bylo tentokrát - dobře smontovaý interiér to sice nedával tolik znát, tvrdé rány do podvozku ale zejména v pražských ulicích nedělaly vozu vůbec dobře. Pokud náhodou nejezdíte po těch lepších z českých silnici, doporučujeme se runflatů zbavit, pak se dokáže podvozek chovat vcelku spořádaně i na špatných površích.
Jízdní vlastnosti
Velkou devizou mnichovských zadokolek je bezpochyby schopnost popustit uzdu zadní části vozu při razantnějším přidání plynu, jakkoli poslední BMW jsou naladěny spíše nedotáčivě. V případě verze s pohonem všech kol xDrive můžete na tuto schopnost zapomenout, přešla již k trvalé nedotáčivosti tedy za všech okolností.
Nic to ale nemění na excelentní trakci pohonu všech kol, který v případě výrazně horších adhezních podmínek podává brilantní výkony. Lze s ním zažít i trochu té zábavy, ale pouze na sněhu nebo v mokru v nízkých rychlostech - pohon všech kol jinak relativně slabému motoru (na BMW...) nedovolí prakticky nic než čistou akceleraci. Ale to jistě není minus...
Chování motoru
Tím se dostáváme k tomu, co je ukryto pod kapotou. Pod ní je uložen vznětový čtyřválec o objemu 2,0 litry, který produkuje výkon 176 koní (130 kW) a točivý moment 350 N.m. Vozu dodává solidní dynamiku, na ostřejší jízdu s ním ale můžete zapomenout - vůz váží přes 1 500 kilogramů a to už je na 170 koní dost velká porce.
Agregát je spojen s moderní samočinnou převodovkou, která plným rozsahem využívá kapacity šesti rychlostních stupňů. Při běžném režimu Drive jsou její reakce spíše pomalejšího rázu, i přeso se občas se dostaví menší cuknutí. Po přepnutí do režimu Sport se dočkáte rychlejší změny převodových stupňů, která přesto zůstává komfortní.
Vnitřní prostor
Co se týče interiéru, který je vyveden ve světlé barvě a s béžovým čalouněním sedadel není mu prakticky co vytknout. Najdete v něm vše co majitel mnichovských vozů očekává. Osobně jsem nejvíce ocenil tlustý volant od divize M, který ovšem v kombinaci s elektrickým posilovačem řízení neříká vůbec nic o tom, co se děje s podvozkem a předními koly.
Menší inovací je vnitřní osvětlení dveří pomocí oranžových LED diod. Zadní sedadla kupodivu nabídnou dostatek prostoru i dospělé cestující, schránka mezi zadními sedadly bohužel není tak praktická, jak se na první pohled může zdát. Výtku si nemohu odpustit k podavačům pásů, protože se dokážou z podávacích úchytů snadno vyvléknout a mnoho vám toho ve výsledku nepodají...
Závěr
Model 320d Coupe xDrive potvrdil, že i kupé s automatem a vznětovým motorem dokáže být kultivovaným společníkem na klidné cestování, který dokáže nabídnout vysoký styl a tu a tam i trochu zábavy.
Cena vozu s automatickou převodovkou, pohonem všech kol a doplňkovou výbavou se ale vyšplhala až k metě 1,5 milionu korun, což rozhodně není málo. Za tuto cenu by lecko mohl očekávat více kultivovanosti i dynamiky, které naftový čtyřválec zkrátka není s to poskytnout...
Technické údaje
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1995 ccm
Největší výkon: 130 kW (176 k) při 4000 1./min
Největší točivý moment: 350 N.m při 1750 - 3000 1./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná převodovka. Pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 224 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,5 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 7,9 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4580 mm
Šířka: 1782 mm
Výška: 1395 mm
Rozvor náprav: 2760 mm
Pohotovostní hmotnost: 1530 kg
Užitečná hmotnost: 405 kg
Ceny
Základní cena: 1 088 638 Kč
Cena testovaného modelu BMW 320d xDrive: 1 453 325 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové zveřejnili video odhalující pozadí vývoje a výroby nové verze Putinovy limuzíny, poprvé ji dostal zahraniční diplomat
dnes - 1000koňová auta Lamborghini i Tesly se porouchala při srovnání dynamiky na letišti, ukazují věčnou slabinu takových vozů
včera - Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
25.5.2024
Nejnovější články
- Novinář po roce předčasně ukončil leasing rodinného elektromobilu, raději se vrátil k ojetému spalovacímu kombi
před 7 hodinami - Expert ukázal, proč byste při výměně oleje v motoru měli nejprve zalít jeho filtr, prodloužíte tím život vozu
před 8 hodinami - Jaguar skutečně bez náhrady ukončil výrobu spalovacích aut, vypadá to jako sebevražda v přímém přenosu
před 10 hodinami - První majitel najel se Škodou Superb TDI 765 tisíc km a až teď ji prodává. Je na kaši, ale pořád jezdí s původním motorem
před 11 hodinami - Lancia se vrací s legendárním označením HF i ikonickým válečným zbarvením. Má ho benzinové auto s 212 koňmi a manuálem
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.28. 22:49 - Eda
- Onboard videa 05.28. 22:17 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 05.28. 21:13 - Vrooom
- Policejní kontroly a měření 05.28. 18:09 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 05.27. 13:17 - abgx1
- Cyklistické vlákno 05.27. 10:30 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.27. 09:13 - M.Z.
- POMOC VW GOLF 4 2.0 SELHÁNÍ 05.26. 19:06 - Wernys