Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Veyron Super Sport: k mání je 1 z 30 nejrychlejších aut světa
10.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vzniklo jen 30 Veyronů Super Sport, které dodnes drží rychlostní rekord. A tento kousek není výstavní, jezdil.
Bugatti Veyron bylo, je a zřejmě i navěky věků bude úchvatným a zcela mimořádným autem. V jakémkoli provedení jej bylo vyrobeno jej pár set kusů, přesto není takový problém jej sehnat - prakticky na všech kontinentech je v nabídce pár kousků, často ve stavu nového auta. Nemalá část zákazníků Bugatti si toto auto buď pořídila jako investici nebo má doma tolik jiných strojů, že s Veyronem nestihli pořádně nic najet. Ať tak či onak, není zkrátka výjimečné, pokud se „obyčejný” Veyron objeví v prodeji.
Teď se ale objevil v nabídce jednoho německého dealera stroj, který má k obyčejnému daleko. Můžete tedy říci, že každý Veyron je tak trochu zvláštní a nebudeme vám odporovat, jenže třeba modely z edicí Legends jsou specifické jen tím, jak vypadají. Nic proti tomu, automobilového nadšence ale pouhá vizuální výjimečnost nemůže vzít za srdce, ať už jde o Kiu Picanto se sportovním paketem nebo právě Veyron. Vůz, který vidíte, je výjimečný něčím docela jiným.
Jde o Bugatti Veyronu Super Sport, už před pěti léty představený typ. Vzniklo jej jen 30 kusů a všechny mají jednu hodně zajímavou vlastnost - uměly s výkonem až 1 200 koní dosáhnout maximálky 434,2 km/h, což je rychlost, která byla v roce 2010 zaznamenána do Guinessovy knihy rekordů jako nejvyšší kdy dosažená sériově vyráběným automobilem se silniční homologací. A to už je něco.
Tedy příběh tohoto stroje je vlastně trochu složitější. Super Sport na chvíli o svůj rekord přišel, protože se mělo za to, že všechny vozy dodané zákazníkům měly nejvyšší rychlost omezenou na 415 km/h. Pokud by reálně v rukou zákazníka vůz zvládal „jen” 415 km/h, musel by „Guiness” na základě tohoto stavu žebříčky změnit, nakonec se ale ukázalo, že titul vozu patří právem. Automobilka totiž dodala pět vozů bez omezovače, tenhle konkrétní černooranžový kousek je z těch, které jej mají. Zvládne tedy „pouze” oněch 415 km/h, ale to jej ve výsledku činí ještě výjimečnějším - je jeden z pětadvaceti existujících na světě.
A může být váš, navíc docela blízko, v Düsseldorfu. To je šance, která se neobjevuje často, uvážíme-li, kolik takových aut se vyrobilo a že několik mají v rukou lidé, kteří jej těžko kdy prodají (třeba Ferdinand Piëch...). Pochopitelně není k mání levně - auta, která se vyrábí v takto omezených sériích, většinou rostou na ceně velmi rychle. Jako nové se tohle auto prodávalo za 1,8 milionu dolarů. Cena tohoto kousku je dnes 1 999 200 Eur, tedy bezmála 53 milionů korun.
Není to přitom vůz, který by své dny trávil v jen v klimatizované garáži, má za sebou téměř 20 tisíc kilometrů. Tedy si pravidelně mohl protáhnout nohy a právě k takovému použití jsou auta stavěna. Byla by škoda, kdyby tak dokonalý kus techniky, jakým je Veyron Super Sport, jen seděl v garáži, takže doufáme, že nový majitel ho také občas vytáhne na silnice. Třeba jím bude někdo z vás...
Tenhle Veyron Super Sport je k mání a není to jen výstavní kousek, najezdil skoro 20 tisíc kilometrů
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Dvě druhá místa v Hengelu pro Petra Najmana včera 20:56
- Vítězný double pro Nicholase Spinelliho včera 12:00
- Dvě španělská vítězství v RBRC včera 11:00
- Červený vyhrál dvakrát v Hengelu včera 08:00
- Filip Salač 12. místo se zraněným zápěstím 12.5.2024
Nejnovější články
- Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
před 10 hodinami - Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
včera - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
včera - Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu
včera - Továrnu Tesly v Berlíně vzaly útokem tisíce ekologických aktivistů, absurdní scéna připomíná středověké bitvy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva