Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat

Už jen sedm statečných lze považovat za nějak dostupné vozy, mnohdy navíc jen díky akcím. Přes čtyři metry délky přitom naměříme pouze jedinému zástupci, klimatizací ale disponuje více než polovina z nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat

1.7.2023 | Petr Prokopec

Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat

/

Foto: Mitsubishi

Už jen sedm statečných lze považovat za nějak dostupné vozy, mnohdy navíc jen díky akcím. Přes čtyři metry délky přitom naměříme pouze jedinému zástupci, klimatizací ale disponuje více než polovina z nich.

Uź párkrát jsem zmínil, že jsem majitelem Kie Cee'd SW. Korejský kombík s atmosférickou benzinovou jedna-šestkou a nejvyšší výbavou Exclusive vyšel v roce 2013 na 350 tisíc korun a nějaké drobné, mimo jiné i proto, že se jednalo o předváděcí vůz jednoho z prodejců. Neměl najeto skoro nic, jen lehce přes 30 kilometrů, přesto to bylo vykompenzováno 70tisícikorunovou slevou oproti oficiálnímu ceníku. Od té doby se nicméně změnil svět a nová auta již dávno nejsou dostupným zbožím. To si aktuálně jen potvrdíme, přičemž za horní hranici zvolíme oněch 350 000 Kč.

K podobnému průzkumu jsme přikročili již loni, kdy se do daných mantinelů vešlo hned devět aut. Letos však již jde pouze o „sedm statečných“. Jejich pořadí se navíc lehce změnilo, nikoli jen kvůli dvěma modelům (v obou případech jde o vozy spadající pod koncern Volkswagen), které ze žebříčku vypadly, ale také s ohledem na jinou míru zdražení, která se nevyhnula ani této partičce. Ostatně loni se startovalo na 259 900 Kč, letos je třeba již o dvacet tisíc korun více.

Tak jako loni je nejdostupnějším vozem na českém trhu Hyundai i10, za jehož 67 koní a pětistupňový manuál dáte 279 900 Kč. Jde nicméně o akční cenu, výbavu Start lze navíc označit jako holobyt. Její součástí totiž není ani manuální klimatizace. S tou pak ostatně není spojena ani základní verze Dacie Sandero, která si meziročně polepšila - místo třetí příčky je druhá, neboť dříve stříbrné Mitsubishi Space Star podražilo o 25 000 Kč, zatímco Rumuni jen o 6 500 Kč.

Sandero je pak sice větší, a je tedy i lépe využitelné než i10, pod kapotou však u základního modelu najdete atmosférický tříválec se 65 koňmi. V případě dynamiky tak nakonec Space Star působí jako nejlepší volba, neboť přední kola v jeho případě roztáčí jedna-dvojka naladěná na 71 koní. Po stránce praktické však stále vládne 4 088 milimetrů dlouhé Sandero, které do zavazadelníku pojme 410 litrů, zatímco Space Star má na kontě 3 845 mm a 235 l, i10 pak 3 670 mm a 252 l.

Čtvrtým pánem na holení je sourozenec Hyundai, a sice Kia Picanto. Ta při délce 3 595 mm počítá se zavazadelníkem o kapacitě 255 litrů, zatímco na druhé straně vozu najdeme stejné ústrojí jako u Hyundai, tedy jednotku 1,0 DPI se 67 koňmi a pětistupňový manuál. V tomto případě si však již musíte připravit bez dvacetikoruny 300 000 Kč. Výbava Comfort však již zahrnuje klimatizaci, připlatit si pak na rozdíl od soupeřů lze i za automatickou převodovku či litá kola.

Toyota Aygo X je číslem pět, cena základní verze (312 000 Kč) je však podmíněna výkupním bonusem za váš starý vůz. Litrový motor pak sice produkuje 72 koní, ovšem s délkou 3 700 mm se jedná o méně praktickou volbu, než jakou je třeba Dacia. Zavazadelník je pak nejmenší z dosavadního výběru, pobere totiž jen 231 l. Značnou útěchou je vám ale výbava, neboť standardem jsou 17palcová ocelová kola, manuální klimatizace či multimédia se 7palcovým displejem.

Jsme ve finále, a to u dvojice Fiatu. Letitá Panda vychází na 329 900 Kč, o trochu mladší hatchback 500 je k mání o 20 tisíc korun dráže. V prvním případě tu máme 3 635 mm, 225 l a 70 koní, ve druhém pak 3 571 mm, 185 l a rovněž 70 koní. Klimatizace je pokaždé standardem, v případě kol se ale pokaždé musíte spokojit s ocelovými čtrnáctkami. Za 15palcové ráfky je nicméně možné připlácet, přičemž u Pandy mohou být i součástí paketu Cross Look. Ten však stojí 36 000 Kč.

Lze už jen dodat, že oněmi vozy, které ve srovnání s loňskem vypadly, jsou Škoda Fabia a Volkswagen up!. První zmíněný je přitom stále k mání, startuje však na 369 900 Kč. Ve druhém případě však jsou na výběr pouze předváděcí vozy - ty jsou už jen tři, pod námi stanovenou hranicí se ovšem nachází pouze jeden. Za 345 060 Kč přitom dostáváte litrový motor, 65 koní, 3 540 mm a 251 l. To je ale pro letošek opravdu vše, příští rok pak výběr bude nejspíše ještě menší.

Nejlevnější auta na českém trhu s cenou do 350 tisíc Kč

1. Hyundai i10 - od 279 900 Kč (s aktuálním bonusem)
2. Dacia Sandero - od 296 400 Kč
3. Mitsubishi Space Star - od 296 760 Kč
4. Kia Picanto - od 299 980 Kč
5. Toyota Aygo X - od 312 000 Kč (s výkupním bonusem)
6. Fiat Panda - od 329 900 Kč (akční cena)
7. Fiat 500 - od 349 900 Kč (akční cena)


Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat - 1 - Hyundai i10 2020 nova sada 01Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat - 2 - Hyundai i10 2020 nova sada 02Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat - 3 - Hyundai i10 2020 nova sada 03
Hyundai i10 i nadále zůstává nejlevnějším vozem na českém trhu, jeho cena však meziročně narostla o 20 tisíc korun. Foto: Hyundai

Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat - 4 - Fiat 500C selhal hned po koupi 03Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat - 5 - Fiat 500C selhal hned po koupi 04Nejlevnější auta na českém trhu: Pod 350 tisíc Kč toho koupíte stále míň, i tak je pořád z čeho vybírat - 6 - Fiat 500C selhal hned po koupi 05
Žebříček aut do 350 000 Kč uzavírá Fiat 500, jeho cena přitom vzrostla jen o 900 korun. Foto: Fiat

Zdroje: Česká zastoupení automobilek

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.