Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
24.4.2024 | Petr Prokopec
Oceníte-li maximum praktičnosti a minimum provozních nákladů při co nejnižší pořizovací ceně, tohle je něco pro vás. Nakonec nevyužitý základ pro Roomster druhé generace má jako ojetina co nabídnout.
V roce 2005 představila mladoboleslavská automobilka Škodu Roomster. Ta se těšila poměrně slušnému zájmu, načež v nabídce vydržela prakticky dekádu. Před jejím odchodem přitom značka začala pracovat na nástupci, na rozdíl od originálu však nehodlala vývoj odstartovat od čistého listu papíru. Místo toho si technici Škody hodlali podat Volkswagen Caddy čtvrté generace, který by si upravili k obrazu svému. Projekt zašel hodně daleko, vzniklo zhruba 100 prototypů, z nichž některé jsme i viděli, celý projekt ale nakonec automobilka odpískala.
Důvodů k tomuto kroku měl koncern Volkswagen poměrně hodně, včetně vlastního másla rozlitého nejen na hlavě. V roce 2015 totiž na Němce prasklo, že jejich diesely nejsou až tak čisté, načež se museli vypořádat s nemalými pokutami. Odstartovalo tedy nemalé šetření. Škoda navíc v té době již pracovala na modelech Kodiaq a Karoq, jejichž obchodní potenciál byl větší - i Evropa totiž v dané době přecházela na SUV a MPV se zdály být skomírající kategorií. Roomster druhé generace tak musel přes palubu.
Pokud patříte mezi ty, kteří daného rozhodnutí VW dodnes litují, máme tu pro vás jeden tip. Znak Škody je totiž možné pořídit za několik málo stovek. Samotný Caddy čtvrté generace je ovšem již trochu dražší, a to i jako ojetina. Užitkové verze seženete od 200 tisíc korun, byť s pořádným nájezdem na kontě, na ty osobní si ovšem připravte dvakrát tolik. A znovu u toho bude klidně i více než 200 000 km. Následně pak jen vyměníte logo (logicky třikrát, kromě přídě a zádě i na volantu), a máte Roomster 2.0.
Výše zmíněné berte jen jako jisté zlehčení, byť díky kruhovému charakteru emblémů VW a Škody něco takového možné je. Volit pak budete moci z nepřeberného množství variant, neboť Caddy čtvrté generace dorazil ve dvou rozvorech - standardně počítá s 2 755 milimetry, jako prodloužená verze pak s prostorem o 20 cm delším. V případě užitkové verze tak klidně zvládne pobrat až 3 105 litrů nákladu, zatímco osobák může rázem hostit tři řady sedadel místo dvou. A ještě pobere nějaké tašky.
Vyplatí se nicméně o Caddym jako o ojetině uvažovat, a to i ve chvíli, kdy jej následně změníte na oficiálně neexistující Škodu? V tomto ohledu nám pomocnou ruku podávají naši kolegové z Auto Bildu. Ti čtvrtou generaci kritizují hlavně kvůli lacinějším materiálům a horšímu řemeslnému zpracování. Zároveň však dodávají, že více si toho povšimnete u osobní verze, u té nákladní naopak oceníte její robustnost - za cokoli totiž vezmete, to prý drží jako přikované.
Přesto všechno byste se hlavně raným exemplářům měli vyhnout, neboť je může trápit jedna z celé řady dětských bolístek. Jde o parkovací senzory, přední asistenční systém či hlavně multimédia, která zamrzají nebo se pomalu zblázní. VW postupně vše řešil softwarovými aktualizacemi, rozhodně proto trvejte na testovací jízdě, při které se zaměříte na správnou funkci palubního systému. Přitom i nastražte uši, zda boční posuvné dveře nevydávají divné zvuky.
Kritika se dotýká i dieselových motorů, zrovna ty jsou ovšem pro tento vůz nejvhodnější. VW je totiž naladil tak, abyste dosáhli co nejnižší spotřeby, nikoli aby Caddy trhal při sprintu asfalt. Navíc výkonnější TDI se 122 koňmi je možné spárovat s pohonem všech kol. Němci pak lidem kromě manuálu nabídli i automat DSG, ten se však z dříve přelomové technologie stal spíše trnem v patě kvůli trhavému řazení při větším opotřebení.
Lze už jen dodat, že kolegy testovaný vůz dostal 1,5litrový motor a zmiňovaný automat. Jeho majitel s ním pak od první registrace v roce 2021 najel pouze 24 883 kilometrů, momentálně je tak MPV nabízeno za nepříliš skromných 28 625 Eur (cca 723 tisíc Kč). To je palba, uspět pochopitelně můžete i s nižší částkou, jen u toho nebude pomalu nulový nájezd. Tak či onak je dnes Caddy nejlevnější rodinné auto VW z posledních let, které nabídne dostatek prostoru i dieselový pohon, spousta lidí nepotřebuje víc.
Caddy lze pořídit v osobní či užitkové variantě, jako osobák je i náplastí na už neexistující Škodu Roomster. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
včera - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
před 3 hodinami - Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
před 4 hodinami - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
před 6 hodinami - Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu
před 7 hodinami - Továrnu Tesly v Berlíně vzaly útokem tisíce ekologických aktivistů, absurdní scéna připomíná středověké bitvy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva