Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S neskutečnou lehkostí dokáže nová M5 dosahovat i udržovat extrémní rychlosti. Po německé dálnici vedle ostatních aut dolová létá, jako by se nic zvláštního nedělo.
Na novou generaci BMW M5 se hrne chvála ze všech stran. Je to vcelku překvapivé, neboť před oficiální premiérou řada lidí nemohla mnichovskému über-sedanu přijít na jméno. Důvodem je přesedlání na pohon všech kol, jehož se lidé pravidelně jezdící spíše bokem než v přímém směru obávali. Automobilka ovšem umožnila i deaktivaci pohonu přední nápravy, načež se tyto strachy ukázaly být lichými.
Místo toho se tedy můžeme soustředit pouze na jízdní dynamiku, která je mimořádně působivá. Dle technických parametrů je totiž možné počítat se sprintem na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, respektive 305 km/h po zakoupení paketu M Driver‘s Package. Za tím přitom stojí 600 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž produkuje 4,4litrový přeplňovaný osmiválec.
Nové video ovšem dokazuje, že tato data jsou možná až zbytečně skromná. Čas potřebný k akceleraci na stovku je totiž o dvě desetiny nižší, v rámci maximálky je pro změnu možné počítat dokonce s 312 km/h. Obě čísla vychází z GPS, nikoliv třeba z tachometru a stopek. S danou dynamikou lze tedy v reálném světě stoprocentně počítat.
Zajímavé přitom je, že onoho působivého času při akceleraci vůz dosáhl sice ve sportovním režimu, ovšem s převodovkou ponechanou v normálu. Je tedy dost možné, že výsledné hodnoty by bylo možné ještě o chlup ponížit. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby dvoustovka padla na tachometru klidně i za méně než 11 sekund.
Stejně tak je třeba vypíchnout, kterak snadno se M5 dostane na magickou třístovku a především, jak dlouho se na této hodnotě či dokonce nad ní drží v běžném provozu. I přes nemalou práci divize BMW M totiž stále nejde o ryzí supersport, ale o sedan, se kterým snadno dojedete s celou rodinou na chatu a který s cenou startuje na 3 185 000 Kč. Což s ohledem na to, co vidíme, rázem nevypadá jako zase tak moc...
Nové BMW M5 je neskutečně rychlé. Dokonce rychlejší, než automobilka uvádí v technických parametrech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva