Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S neskutečnou lehkostí dokáže nová M5 dosahovat i udržovat extrémní rychlosti. Po německé dálnici vedle ostatních aut dolová létá, jako by se nic zvláštního nedělo.
Na novou generaci BMW M5 se hrne chvála ze všech stran. Je to vcelku překvapivé, neboť před oficiální premiérou řada lidí nemohla mnichovskému über-sedanu přijít na jméno. Důvodem je přesedlání na pohon všech kol, jehož se lidé pravidelně jezdící spíše bokem než v přímém směru obávali. Automobilka ovšem umožnila i deaktivaci pohonu přední nápravy, načež se tyto strachy ukázaly být lichými.
Místo toho se tedy můžeme soustředit pouze na jízdní dynamiku, která je mimořádně působivá. Dle technických parametrů je totiž možné počítat se sprintem na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, respektive 305 km/h po zakoupení paketu M Driver‘s Package. Za tím přitom stojí 600 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž produkuje 4,4litrový přeplňovaný osmiválec.
Nové video ovšem dokazuje, že tato data jsou možná až zbytečně skromná. Čas potřebný k akceleraci na stovku je totiž o dvě desetiny nižší, v rámci maximálky je pro změnu možné počítat dokonce s 312 km/h. Obě čísla vychází z GPS, nikoliv třeba z tachometru a stopek. S danou dynamikou lze tedy v reálném světě stoprocentně počítat.
Zajímavé přitom je, že onoho působivého času při akceleraci vůz dosáhl sice ve sportovním režimu, ovšem s převodovkou ponechanou v normálu. Je tedy dost možné, že výsledné hodnoty by bylo možné ještě o chlup ponížit. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby dvoustovka padla na tachometru klidně i za méně než 11 sekund.
Stejně tak je třeba vypíchnout, kterak snadno se M5 dostane na magickou třístovku a především, jak dlouho se na této hodnotě či dokonce nad ní drží v běžném provozu. I přes nemalou práci divize BMW M totiž stále nejde o ryzí supersport, ale o sedan, se kterým snadno dojedete s celou rodinou na chatu a který s cenou startuje na 3 185 000 Kč. Což s ohledem na to, co vidíme, rázem nevypadá jako zase tak moc...
Nové BMW M5 je neskutečně rychlé. Dokonce rychlejší, než automobilka uvádí v technických parametrech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda