Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
A je po Saabu. Scania si nepřeje, aby nový majitel používal jeho logo
19.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když konsorcium NEVS převzalo zbytky Saabu s úmyslem vyrábět elektromobily, dávali jsme mu rok, maximálně dva. Asi jsme to o rok až dva přehnali.
Saabokalypsa se zdá být nekonečným zdrojem pozoruhodných událostí. Loňský bankrot mohl vypadat jako definitivní tečka, ale stalo se toho ještě tolik... V poslední době pak zbytky firmy převzalo konsorcium NEVS s úmyslem vyrábět pouze elektromobily. Už to zní dost šíleně, ještě šílenější ale je, že se firmu rozhodlo převzít nejen s tím, že nebude moci používat technologie od GM umožňující vyrábět třeba povedený model 9-5, ale, jak se později ukázalo, i bez jistoty, že bude moci používat značku Saab resp. její logo.
Taková možnost totiž podléhá schválení dřívějších součástí původního Saabu, tedy zbrojního koncernu Saab AB a výrobci nákladních vozů a autobusů Scania. A právě druhý jmenovaný se rozhodl říci své „ingen”.
Informují o tom nezávisle na sobě rozličná švédská média. Dle tamní rozhlasové stanice P4 West je rozhodnutí Scanie prakticky definitivní, firma vidí jen malou šanci, že by své stanovisko změnila. Přesný důvod takového rozhodnutí zástupci Scanie odmítli sdělit, pravděpodobně ale prostě nechtějí, aby se logo, se kterým musí sami pracovat, objevilo na nějakém utopickém elektromobilu, jenž by poškozoval i její obré jméno. „V sázce je obrovská hodnota pro všechny naše zaměstnance. Prostě nechceme hrát na náhodu a riskovat tímto krokem ztrátu hodnoty naší značky,” řekl pro P4 West Erik Ljungberg z vedení společnosti Scania.
Jinými slovy, NEVS nemá k dispozici techniku nových Saabů, nemá možnost použít logo Saabu a nemá ani žádný dobrý nápad, co by chtěl v bývalé továrně Saabu (ta mu opravdu patří) vyrábět. Má vůbec nějaký smysl v tomto pokusu pokračovat? To si vážné lidé z NEVS myslí, že si někdo za dva nebo tři roky koupí předraženou a nepoužitelnou elektrickou 9-3, která se ani nebude jmenovat Saab?
Že se tento vůz někdy vrátí do boje o zákazníka jako elektromobil je nyní o poznání méně pravděpodobné. Vadí to někomu?
Zdroj. P4 West
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024 - V Rusku znovu vyráběná „Hyundai” skrývají pod přelepem loga tajemství, které ani automobilka nechce komentovat
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva