Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem
26.9.2019 | Mirek Mazal
Ani meta 300 km/h nepředstavuje pro více jak 1500koňový stroj nic mimořádného, pohled na tachometr je ale ve zvláštní zvukové kulise jedinou útěchou.
Veškeré poslední zprávy na téma Koenigseggu se týkají nové modelu Jesko. Nejnovější přírůstek pojmenovaný po otci zakladatele značky si nepochybně pozornost určitě zaslouží, než se ale dostane do sériové výroby, platí za nejsilnější švédskou stíhačku starší Regera.
Neobvykle řešený hybrid o výkonu až 1 119 kW (1 521 koní) a točivém momentu 2 170 Nm pohání zadní kola pomocí kombinace benzínového osmiválce se dvěma turby a tří elektromotorů. Pokroková kombinace umožňuje akcelerovat na 100 km/h za 2,7 sekundy, maximální rychlost výrobce slibuje až 410 km/h. Slib obří dynamiky není planý, naopak potvrzován je při jakémkoliv sešlápnutí plynu.
Schopnosti Regery předvedla profesionální závodnice Carina Lima. Aktivní účastnice automobilových soutěží transformovala katalogové údaje do raketového rozjezdu z klidu až za hranici 320 km/h. Nemohla pokračovat, protože se blížila ke konci dráhy a musela začít brzdit. Lineární zátah byl vidět na splašeném tachometru, ovšem v pozadí zkušebního sprintu je slyšet ještě jedna zajímavá věc.
Regera používá originální převodovku KDD (Koenigsegg Direct Drive), která vlastně až tak převodovkou není. Při akceleraci nebo ve vysokém tempu se výkon přenáší ze spalovacího agregátu na kola přes hydrodynamickou spojku. Zbytek jízdních situací řeší tři elektromotory napájené soustavou baterií. Jednostupňový automatický systém funguje skoro jako u dragsteru. Technický tato neobvyklá věc evidentně funguje, z akustického hlediska z ní ale plyne divný pocit. V podstatě se projevuje jako CVT, které nepřináší zrovna velké zážitky pro uši pasažérů.
Technicky vychytaná Regera zní podivně, ale jede neskutečně rychle
Zdroj: carinalima_racing@Instagram
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva