Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akcelerace nejsilnějšího Koenigseggu je ohromující, chybějící řazení ale kazí dojem
26.9.2019 | Mirek Mazal
Ani meta 300 km/h nepředstavuje pro více jak 1500koňový stroj nic mimořádného, pohled na tachometr je ale ve zvláštní zvukové kulise jedinou útěchou.
Veškeré poslední zprávy na téma Koenigseggu se týkají nové modelu Jesko. Nejnovější přírůstek pojmenovaný po otci zakladatele značky si nepochybně pozornost určitě zaslouží, než se ale dostane do sériové výroby, platí za nejsilnější švédskou stíhačku starší Regera.
Neobvykle řešený hybrid o výkonu až 1 119 kW (1 521 koní) a točivém momentu 2 170 Nm pohání zadní kola pomocí kombinace benzínového osmiválce se dvěma turby a tří elektromotorů. Pokroková kombinace umožňuje akcelerovat na 100 km/h za 2,7 sekundy, maximální rychlost výrobce slibuje až 410 km/h. Slib obří dynamiky není planý, naopak potvrzován je při jakémkoliv sešlápnutí plynu.
Schopnosti Regery předvedla profesionální závodnice Carina Lima. Aktivní účastnice automobilových soutěží transformovala katalogové údaje do raketového rozjezdu z klidu až za hranici 320 km/h. Nemohla pokračovat, protože se blížila ke konci dráhy a musela začít brzdit. Lineární zátah byl vidět na splašeném tachometru, ovšem v pozadí zkušebního sprintu je slyšet ještě jedna zajímavá věc.
Regera používá originální převodovku KDD (Koenigsegg Direct Drive), která vlastně až tak převodovkou není. Při akceleraci nebo ve vysokém tempu se výkon přenáší ze spalovacího agregátu na kola přes hydrodynamickou spojku. Zbytek jízdních situací řeší tři elektromotory napájené soustavou baterií. Jednostupňový automatický systém funguje skoro jako u dragsteru. Technický tato neobvyklá věc evidentně funguje, z akustického hlediska z ní ale plyne divný pocit. V podstatě se projevuje jako CVT, které nepřináší zrovna velké zážitky pro uši pasažérů.
Technicky vychytaná Regera zní podivně, ale jede neskutečně rychle
Zdroj: carinalima_racing@Instagram
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis