Alfa Romeo Giulia QV konečně předvedla svou dynamiku okolo 300 km/h (videa)

Italský sedan s 510 koňmi to teoreticky umí rozjet až na 307 km/h, v reálu je ale zjevně obtížné se dostat až k takové metě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Alfa Romeo Giulia QV konečně předvedla svou dynamiku okolo 300 km/h (videa)

7.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alfa Romeo Giulia QV konečně předvedla svou dynamiku okolo 300 km/h (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italský sedan s 510 koňmi to teoreticky umí rozjet až na 307 km/h, v reálu je ale zjevně obtížné se dostat až k takové metě.

Alfa Romeo Giulia QV byla představena již loni v červnu a od té doby přišla také řada dalších variant i zahájení prodeje. Přesto italský sedan na českých silnicích vidět není. Možná patříte mezi šťastlivce, kteří jej již zahlédli, naše lahev šampaňského, jejíž otevření máme pro tuhle příležitost v plánu, zůstává ovšem zatím neotevřena. Občas ale Julii někdo někde protáhne a my se můžeme podívat alespoň na videa.

Ta nejnovější se zaměřují na dynamiku verze Quadrifoglio Verde v oblasti maximální rychlosti, která má dle technických parametrů dosahovat 307 km/h. Reálně se ovšem pokoření magické třístovky nedočkáme, místo toho se ručička tachometru zastaví o pár kilometrů v hodině níže. Na druhou stranu ale musíme uznat, že Giulia QV nemá problém s tím, aby daného tempa dosáhla, a to opakovaně.

Zásluhu na tom nese především 2,9litrový šestiválec twin-turbo s kořeny u Ferrari, který produkuje 510 koní a 600 Nm točivého momentu. S tímto výkonem má sedan zvládat pokořit nejen třístovku, ale zároveň zrychlit z klidu na stovku za 3,9 sekundy. Řeč je přitom o hodnotách spojených se šestistupňovým manuálem, platit by ovšem měly i pro osmistupňový automat.

Navzdory tomuto souladu se obě varianty liší časy, jichž dosáhly na Nordschleife. Vůz s ručně řazenou převodovkou potřebuje o sedm sekund více než varianta s automatem. Ta Zelené peklo dokázala objet za 7 minut a 32 sekund. Tedy nejen rychleji než konkurence, ale také rychleji než mnohem potentnější sporťáky. Dnes se ale podívejme na to, co vůz předvádí na Autobahnu...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.