Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ani Ženeva už není svatá, svou účast na autosalonu zrušila první velká automobilka
17.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bývaly časy, kdy automobilky musely být prakticky na všech autosalonech. Donedávna musely být aspoň v Ženevě, teď už zjevně neplatí ani to.
V minulém roce jsme naznačili, že zlatý věk autosalonů začíná pomalu končit. Patrné to bylo především ve Frankfurtu, který si nechalo ujít hned několik výrobců. Nejde přitom jen o okrajové značky jako Alpine, Aston Martin, DS, Rolls-Royce či Teslu, do hesenské metropole totiž nedorazily ani Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot a Volvo. Nepřekvapí proto vlastně ani odliv návštěvníků, jejichž počet vystoupal pouze na 810 000. To představuje 12,9procentní pokles oproti roku 2015.
Pokles zájmu automobilek však není spojen pouze s Frankfurtem, již dříve jsme zmiňovali třeba absenci Porsche v Detroitu. Rovnou zrušena pak byla kupříkladu motor show v německém Lipsku, kde svou účast odvolalo hned 17 značek. A jelikož ve stejném roce hlásila úbytek i Paříž, zdálo se, že jedinou jistotou je Ženeva. Nicméně ani zde již zavedené pořádky neplatí.
Svou účast na výstavišti Palexpo pro letošek zrušil Opel. Němci tento rok nechystají odhalení žádného zásadního vozu a prezentace dosavadního portfolia na takovém místě pro ně zřejmě není dos zajímavá. Nový vlastník Opelu, francouzský koncern PSA, ostatně již před časem zavelel k výraznému šetření pod vlastní střechou, daná strategie pak byla přesunuta z Francie do Německa. Opel se tak díky tomu bude na autosalonech objevovat pouze ve chvíli, kdy „pro to budou obchodní či marketingové důvody“.
Je nám samozřejmě jasné, že jedna vlaštovka hejno nedělá. Nicméně jen u Opelu ale nemusí zůstat. S ohledem na důležitost Ženevy je pak sice jisté, že výstavní plocha zaplněna bude, velmi pravděpodobně však na ni zamíří čínské automobilky. Tedy takové, které lidi zajímají vlastně jen proto, aby se přesvědčili, že jejich kvalita je stále špatná. Kvůli tomu ale mnozí již do Švýcarska nevyrazí, což by mohlo pro změnu způsobit odliv návštěvníků a sebrat vítr z plachet i dalším značkám.
Uvidíme tedy, jak se zájem o autosalony bude nadále vyvíjet. Nicméně v tomto ohledu budoucnost zrovna příznivě nevidíme. Ostatně stačí si jen uvědomit, že automobilky se stále více zaměřují na mladé, třebaže nová auta kupují spíše v pozdějším věku. A ti nepreferují klasický způsob prezentace či „kamenné krámy“, ale život online. Počátek konce je tedy zde, pročež jsme zvědavi, který autosalon zavře definitivně své brány jako další v pořadí...
Loni se mohl Opel v Ženevě pochlubit třeba novým SUV Crossland X. Letos na autosalon nedorazí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda