Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Blue Crude: čtyři kruhy budou vyrábět diesel ze vzduchu a vody
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové palivo vychází z procesu extrahování oxidu uhličitého ze vzduchu a separace vodíku a kyslíku. Má přitom vysoké cetanové číslo, proto dobře hoří.
Německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku oznámila, že se jí podařilo vyvinout syntetickou motorovou naftu. Její zásadní předností je absence síry, pročež tu máme diesel ohleduplný k životnímu prostředí. Zároveň by přitom měl fungovat stejným způsobem jako běžné palivo, neboť podle Audi má vysoké cetanové číslo, a proto dochází velmi snadno ke vznícení ve spalovací komoře. Aby toho přitom nebylo málo, pak „e-diesel” může být míchán s klasickými pohonnými hmotami a na jeho výrobu je třeba „pouze” vzduch, voda a elektřina.
Vše začíná extrahováním oxidu uhličitého ze vzduchu, kdy je využíván speciální systém švýcarské společnosti Climeworks. Souběžně s tím dochází k dalšímu samostatnému procesu, v jehož rámci je z vody separován vodík a kyslík. Následně přichází ke slovu mísení vodíku a oxidu uhličitého při teplotě 220 stupňů Celsia a tlaku 25 MPa, v jehož důsledku můžeme na světě přivítat kapalinu slouženou z uhlovodíků a nazývanou Blue Crude.
Audi daný projekt odstartovalo v nedávno otevřené továrně v německých Drážďanech, přičemž podle tiskového prohlášení může být vyrobeno na 160 litrů kapaliny Blue Crude denně. Z tohoto množství lze pak téměř 80 procent kapaliny konvertovat na e-diesel, detaily o tomto procesu jsou však již neznámé. Víme ovšem, že slavnostnímu otevření továrny předcházel dvouletý výzkum a z množství vyráběného paliva denně přinejmenším tušíme, že brunejský sultán se o své automobilové skvosty bát nemusí - o nejefektivnější proces tu nepůjde.
Dodat již můžeme pouze tolik, že v rámci zmiňované elektrolýzy, tedy separace vodíku a kyslíku, používá Audi tzv. zelenou elektřinu. Tedy zjevně takovou, která nevznikla spalováním fosilních paliv, ale kupříkladu za pomoci solárních štítů či větrolamů. I z toho je zřejmé, že více než o co jiného tady jde o image zachránce planety, o co jiného by dnes také mohlo jít...
Audi začalo s výrobou syntetického dieselu v nově otevřené továrně v německých Drážďanech. Denně tam ale může vzniknout pouze 128 litrů umělé nafty
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 19 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před hodinou - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 4 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva