Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi naráz prodalo 38 kusů posledního modelu bez turba, to už se dnes nevidí
18.6.2019 | Petr Prokopec
Většina automobilek dnes nenabízí bez turba jediné auto a ani Audi k tomu nemá daleko. Předání 38 exemplářů faceliftované R8 s atmosférickou V10 si tak náležitě užilo.
Loni v říjnu Audi představilo faceliftovaný model R8. Kupé i Spyder přitom osadilo novými nárazníky, bočními prahy či přepracovanými bočními „kapsami“. Pod kapotou pak sice zůstal atmosférický 5,2litrový desetiválec, jeho výkon však u základního provedení vzrostl na 570 koní (+30 k). Verze Plus pak byla přejmenována na provedení Performance, přičemž v jejím případě pohonná jednotka posílá na všechna čtyři kola 620 koní (+10 k). Mimo to dorazily ještě pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2, větší brzdy či přepracované řízení.
Jakkoliv ovšem k premiéře došlo již před takřka tři čtvrtě rokem, první exempláře začínají majitelé přebírat nyní. Audi přitom jako jedna z mála automobilek umožňuje předávku přímo v továrně, čehož se někteří zájemci rozhodli využít. A rozhodně jich nebylo málo, v jeden den totiž do Ingolstadtu zamířilo hned 38 zákazníků. A jelikož veškeré jejich vozy byly pro tuto příležitost svezeny pod jednu střechu, došlo na setkání více než 21 tisíc atmosférických koní, jenž se skrývají pod kapotami kupátek i otevřených verzí. To je dnes nevídaná věc.
Je přitom třeba dodat, že oněch 38 lidí muselo souhlasit s některými restrikcemi, jinak by nemohli být prvními zákazníky, kteří si faceliftovanou R8 převezmou. Zapovězeny jim tak byly veškeré prvky, které běžně řeší divize Audi Exclusive. Místo toho mohli volit doplňky ze standardního ceníku, jakkoliv samozřejmě přitom mohli sáhnout i po příplatcích. Díky tomu třeba jeden ze Spyderů dostal do vínku žlutý odstín Vegas Yellow se saténovým povrchem, který dále doplňuje hromada karbonu.
Necháme přitom na vás, jaká verze se vám líbí nejvíce. Za nás jen dodáme, že Audi původně plánovalo rozšíření nabídky také o 2,9litrovou šestiválcovou twin-turbo verzi. Nakonec ji ale poslalo k ledu, přičemž totéž velmi pravděpodobně čeká za pár let i samotný supersport. Aby totiž přežil, měl by dle značky přepřáhnout z atmosférické spalovací jednotky na elektřinu. Něco takového tu ale již bylo a zájem klientely byl prakticky nulový.
Vidět pohromadě 38 nových aut s atmosférickými motory, navíc takových, je skutečná pastva pro oči
Zdroj: Seen Through Glass@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva