Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Quattro muselo po 33 letech změnit své jméno. Teď už se ví, proč
30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je zvláštní měnit po tak dlouhé době jméno, které si vydobylo renomé a s nímž si lidé spojovali ty nejlepší vozy z Ingolstadtu. Má to ale svou logiku.
Na sklonku loňského roku jsme vás informovali o konci divize Quattro, která byla zodpovědná za vývoj, výrobu a prodej těch nejostřejších Audi. Stalo se už tak pod taktovkou Stephana Winkelmanna, který se sportovní divize Audi ujal po létech šéfování Lamborghini a mnozí se divili, proč k tomu došlo. Však je těžké si představit, že by BMW přejmenovalo svou divizi M nebo Mercedes své AMG.
Šéf čtyř kruhů Rupert Stadler nyní konečně osvětlil, proč k tomuto kroku došlo. „Quattro je těžce spojeno s pohonem všech kol. My jsme ovšem zatoužili dobýt nové trhy jako ten asijský, kde bylo třeba vysvětlovat, že jsme divize Audi zvaná Quattro GmbH. V tu chvíli ovšem byli lidé ztracení,” řekl Stadler s tím, že zatímco v Evropě pojem „divize Audi Quattro” něco znamenal, v Asii o něm lidé neměli ponětí. „Nyní máme naše silniční i závodní aktivity sdružené pod jednu střechu a jedno jméno, jenž snadno dá každému najevo, co děláme,“ dodal.
Tedy jinými slovy, na rozdíl od BMW M a Mercedesu-AMG si Audi Quattro coby sportovní divize nestihla za svou kratší existenci vybudovat dostatečné renomé po celém světě, což ji brzdilo v rozletu. Tomu navíc jistě nepřispíval fakt, že název divize je stejný jako marketingové označení pohonu všech kol. Zmatení části klientely se tedy nelze divit, stejně jako snahám Audi svou nabídku srozumitelněji prezentovat. Kromě toho může značka lépe propojit silniční modely s okruhovými, jak ostatně Stadler naznačil.
My pak jen dodáme, že do konce příštího roku by nabídka divize Audi Sport měla zahrnovat hned 15 derivátů. Sedm, mezi něž patří třeba TT RS či R8, jsme znali již před letošní Ženevou, kde se ukázalo nové RS5 Coupe. Nemalou expanzi lze tedy ještě očekávat, přičemž dle Winkelmanna se automobilka zaměří hlavně na ostrá sportovní SUV, o která je v současnosti nemalý zájem.
Divize Audi Sport nyní sdružuje vše, co se sportování týče. Audi tak může lépe oslovovat nové zákazníky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis