Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Quattro muselo po 33 letech změnit své jméno. Teď už se ví, proč
30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je zvláštní měnit po tak dlouhé době jméno, které si vydobylo renomé a s nímž si lidé spojovali ty nejlepší vozy z Ingolstadtu. Má to ale svou logiku.
Na sklonku loňského roku jsme vás informovali o konci divize Quattro, která byla zodpovědná za vývoj, výrobu a prodej těch nejostřejších Audi. Stalo se už tak pod taktovkou Stephana Winkelmanna, který se sportovní divize Audi ujal po létech šéfování Lamborghini a mnozí se divili, proč k tomu došlo. Však je těžké si představit, že by BMW přejmenovalo svou divizi M nebo Mercedes své AMG.
Šéf čtyř kruhů Rupert Stadler nyní konečně osvětlil, proč k tomuto kroku došlo. „Quattro je těžce spojeno s pohonem všech kol. My jsme ovšem zatoužili dobýt nové trhy jako ten asijský, kde bylo třeba vysvětlovat, že jsme divize Audi zvaná Quattro GmbH. V tu chvíli ovšem byli lidé ztracení,” řekl Stadler s tím, že zatímco v Evropě pojem „divize Audi Quattro” něco znamenal, v Asii o něm lidé neměli ponětí. „Nyní máme naše silniční i závodní aktivity sdružené pod jednu střechu a jedno jméno, jenž snadno dá každému najevo, co děláme,“ dodal.
Tedy jinými slovy, na rozdíl od BMW M a Mercedesu-AMG si Audi Quattro coby sportovní divize nestihla za svou kratší existenci vybudovat dostatečné renomé po celém světě, což ji brzdilo v rozletu. Tomu navíc jistě nepřispíval fakt, že název divize je stejný jako marketingové označení pohonu všech kol. Zmatení části klientely se tedy nelze divit, stejně jako snahám Audi svou nabídku srozumitelněji prezentovat. Kromě toho může značka lépe propojit silniční modely s okruhovými, jak ostatně Stadler naznačil.
My pak jen dodáme, že do konce příštího roku by nabídka divize Audi Sport měla zahrnovat hned 15 derivátů. Sedm, mezi něž patří třeba TT RS či R8, jsme znali již před letošní Ženevou, kde se ukázalo nové RS5 Coupe. Nemalou expanzi lze tedy ještě očekávat, přičemž dle Winkelmanna se automobilka zaměří hlavně na ostrá sportovní SUV, o která je v současnosti nemalý zájem.
Divize Audi Sport nyní sdružuje vše, co se sportování týče. Audi tak může lépe oslovovat nové zákazníky
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva