Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi si v reklamě utahovalo z šéfa Tesly. Pak to ale rychle přehodnotilo
13.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vážně zvláštní formu propagace zvolilo Audi při snaze zviditelnit své chystané SUV E-Tron Sportback. Nápad se ale asi nesetkal se širokým pochopením.
Jsou věci, které jsou tak dobré, že je prostě musíte mít. Anglicky hovořící lidé o nich řeknou, že jsou „must-have”, dokonalý český ekvivalent nás nenapadá. A zřejmě neexistuje ani v němčině, neboť když se Audi pustilo do propagace chystaného nového elektrického crossoveru E-Tron Sportback, který má být o něco menší a elegantnější konkurencí pro Teslu Model X, sáhlo právě po něm. Akorát v upravené podobě: „Musk-have”.
Netvoříme zde nový jazyk, nadstavbu angličtiny ani nic podobného. Reklamní agentura, se kterou Audi spolupracuje, si vymyslela tuhle slovní hříčku jako narážku na šéfa Tesly Elona Muska a že to bude muset být i on, kdo si německou novinku koupí, i když prodává vlastní vůz stejného ražení. Žádný hlubší význam to asi nemělo, nebo jej alespoň nespatřujeme. Nebo že by snad Audi chtělo ukázat, že jeho crossover bude v roce 2019 či kdy stejně dobrý jako to, co Tesla už dnes nabízí léta?
Možná jen nechápeme německý humor, ale... asi jsme nebyli sami. Fotky s billboardem s nápisem „Musk-have” Audi vyvěsilo na svých sociálních sítích, od rána z nich ale mizí. Slova „Musk-have” se ještě objevují v jiných příspěvcích, které nezmiňují přímo tento billboard, ale jiné z téže kampaně. Jestli je na svém místě i původní reklama (pokud správně chápeme, vyvěšena byla přinejmenším v Berlíně), nedokážeme říci.
Buď se tedy „navážení” Audi do kohokoli jiného zdálo být někomu z automobilky nekorektní nebo někdo z šéfů nepřál jakékoli spojování „velkého Audi” s „bezvýznamnou Teslou”. A nebo je tu ještě jedna teorie - takový billboard vůbec nevznikl, někdo jej vytvořil jen na počítači (automobilka zveřejňovala a zveřejňuje fotky billboardů pořízené fanoušky) a ve „velkém Audi” netušili lidé starající se o prezentace na sociálních sítích, co reálně dělá reklamní agentura a slogan „Musk-have” začali používat v domnění, že jde o oficiální komunikační linii. To by Audi někdo dokonale napálil a i to je možné, třebaže záběry stejného billboardu z více úhlů tuto možnost příliš nepodporují. Čas ukáže více, každopádně je to pozoruhodná situace...
Tyhle fotky zveřejnilo na sociálních sítích samo Audi, ...
Některé stopy po oficiálním používání sloganu „Musk-have!” se ale ještě najdou
Audi E-Tron Sportback se jako koncept představilo letos v Šanghaji
Zdroj: Audi Deutschland@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB