Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi si v reklamě utahovalo z šéfa Tesly. Pak to ale rychle přehodnotilo
13.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vážně zvláštní formu propagace zvolilo Audi při snaze zviditelnit své chystané SUV E-Tron Sportback. Nápad se ale asi nesetkal se širokým pochopením.
Jsou věci, které jsou tak dobré, že je prostě musíte mít. Anglicky hovořící lidé o nich řeknou, že jsou „must-have”, dokonalý český ekvivalent nás nenapadá. A zřejmě neexistuje ani v němčině, neboť když se Audi pustilo do propagace chystaného nového elektrického crossoveru E-Tron Sportback, který má být o něco menší a elegantnější konkurencí pro Teslu Model X, sáhlo právě po něm. Akorát v upravené podobě: „Musk-have”.
Netvoříme zde nový jazyk, nadstavbu angličtiny ani nic podobného. Reklamní agentura, se kterou Audi spolupracuje, si vymyslela tuhle slovní hříčku jako narážku na šéfa Tesly Elona Muska a že to bude muset být i on, kdo si německou novinku koupí, i když prodává vlastní vůz stejného ražení. Žádný hlubší význam to asi nemělo, nebo jej alespoň nespatřujeme. Nebo že by snad Audi chtělo ukázat, že jeho crossover bude v roce 2019 či kdy stejně dobrý jako to, co Tesla už dnes nabízí léta?
Možná jen nechápeme německý humor, ale... asi jsme nebyli sami. Fotky s billboardem s nápisem „Musk-have” Audi vyvěsilo na svých sociálních sítích, od rána z nich ale mizí. Slova „Musk-have” se ještě objevují v jiných příspěvcích, které nezmiňují přímo tento billboard, ale jiné z téže kampaně. Jestli je na svém místě i původní reklama (pokud správně chápeme, vyvěšena byla přinejmenším v Berlíně), nedokážeme říci.
Buď se tedy „navážení” Audi do kohokoli jiného zdálo být někomu z automobilky nekorektní nebo někdo z šéfů nepřál jakékoli spojování „velkého Audi” s „bezvýznamnou Teslou”. A nebo je tu ještě jedna teorie - takový billboard vůbec nevznikl, někdo jej vytvořil jen na počítači (automobilka zveřejňovala a zveřejňuje fotky billboardů pořízené fanoušky) a ve „velkém Audi” netušili lidé starající se o prezentace na sociálních sítích, co reálně dělá reklamní agentura a slogan „Musk-have” začali používat v domnění, že jde o oficiální komunikační linii. To by Audi někdo dokonale napálil a i to je možné, třebaže záběry stejného billboardu z více úhlů tuto možnost příliš nepodporují. Čas ukáže více, každopádně je to pozoruhodná situace...
Tyhle fotky zveřejnilo na sociálních sítích samo Audi, ...
Některé stopy po oficiálním používání sloganu „Musk-have!” se ale ještě najdou
Audi E-Tron Sportback se jako koncept představilo letos v Šanghaji
Zdroj: Audi Deutschland@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 22 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry