Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Austrálie chce zrušit rychlostní limity i na dalších místech, jatka stále nikde
10.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Po úpravách značení a zatáček by mohl být zaveden „otevřený rychlostní limit” i na dalších místech Severního teritoria. Plány představil ministr dopravy.
Australský experiment s odstraněním rychlostního limitu na 276 kilometrech Stuartovy dálnice se setkal s úspěchem. Třebaže oponenti tohoto návrhu předpovídali krvavá jatka, na tomto dlouhém úseku - českými měřítky, nikoliv australskými - za dobu trvání zkoušky nedošlo k jedinému zranění. Co víc, úsek se nestal ani improvizovaným Nardem, většina lidí se s rychlostí údajně držela pod 140 km/h.
Ministr dopravy Severního teritoria Peter Chandler nyní představil plány na rozšíření úseků bez omezení rychlosti. „Jsou tu sekce, které s pár úpravami značení a zatáček dosáhnou úrovně, při které bychom mohli zavést otevřený rychlostní limit,” uvedl Chandler pro ABC. Jistých úprav, které zlepšily bezpečnost a značení, se dostalo i úsekům již v současnosti neomezeným.
Samozřejmě se opět ozývá kritika ze strany Asociace silniční dopravy Severního teritoria (NTRTA). Tentokrát už nicméně odpůrci neargumentují imaginárními hromadami mrtvol, nýbrž finanční stránkou věci. „Musíme opravdu utrácet mnoho milionů dolarů, aby se pár lidí mohlo projet rychle?” ptá se Louise Billato, hlava NTRTA. Připomeňme, že na úpravy oněch 276 km bylo vynaloženo 1,55 milionu australských dolarů (cca 27,5 milionu korun kurzem v únoru 2014, kdy experiment začínal), což není zrovna „mnoho milionů”.
Nejde nicméně o to, aby pár lidí mohlo jet rychle, nýbrž o to, aby silnice byla bezpečnější pro všechny a aby se každý mohl svobodně rozhodnout, jak rychle pojede. Nikdo ho nenutí jet 200 km/h a je-li silnice bezpečná při této či vyšší rychlosti, je bezpečnější také ve sto dvaceti. To si uvědomuje i Nový Jižní Wales, odkud přichází potvrzení, že až skončí velké opravy silnic okolo roku 2020, rychlostní limity „budou zrevidovány”. I tam se tedy budou řidiči nejspíš moci těšit na více svobody.
Značku o konci omezení rychlosti bude Severní teritorium pravděpodobně vídat ještě častěji
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva