Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce

Dobře, není to úplně obyčejná verze, pořád je to ale jasně nejlevnější cesta k dynamice, na kterou byste ještě před nějakými 20 léty potřebovali Ferrari.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce

23.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dobře, není to úplně obyčejná verze, pořád je to ale jasně nejlevnější cesta k dynamice, na kterou byste ještě před nějakými 20 léty potřebovali Ferrari.

Seat odvážně posouvá výkonové hranice kompaktů neprémiových značek stále výše. Leony Cupra 265 a 280 kdysi přišly s počty koní odpovídajícími jejich jménu, což by za málo označil asi jen málokdo. Přesto se ještě před faceliftem pod kapotu nastěhovalo až 290 koní a s modernizací mohla padnout i hranice tří set kobyl vydolovaných z přeplňovaného čtyřválce TSI.

Aby toho nebylo málo, automobilka loni představila limitovanou edici Leon Cupra R. Vyznačuje se omezenou sérii 799 kusů, šedým matným lakem doplněným o měděné a karbonové doplňky. Nové rozšířené blatníky a aerodynamické prvky naznačují, že po sešlápnutí plynu se bude dít něco extra. Cupra R používá pohon pouze předních kol se samosvorným diferenciálem VAQ, který si musí poradit s výkonem 221 kW (300 koní) a 380 Nm v případě automatické převodovky. Kdo sáhne po manuálu, získá respekt a hlavně 10 koní navíc. Dynamické parametry vozu se tak najednou mohou rovnat supersportům let ne zase tak dávno minulých.

Že to nejsou přehnaná slova, vám ukáží přiložené záběry pořízené na německé dálnici. Když na ní řidič povolí Cupře R uzdu, ručičky přístrojů skoro nestíhají ukazovat. Auto se dostane na dvoustovku během 17 sekund, na 250 km/h jen za něco více než půlminutu a tachometr ukáže i rychlosti přesahující 270 km/h. Cupra R je výjimečná věc, ale tohle je verze s automatem, která má stejných 300 koní jako dnes úplně základní provedení. A to u nás dnes s cenou startuje hluboko pod 1 milionem Kč, přesně na 764 900 korunách. Poměr dynamika/cena je v tomto případě opravdu bezkonkurenční, však se na to podívejte sami...


Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 1 - Seat Leon Cupra R dynamika video 01Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 2 - Seat Leon Cupra R dynamika video 02Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 3 - Seat Leon Cupra R dynamika video 03Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 4 - Seat Leon Cupra R dynamika video 04Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 5 - Seat Leon Cupra R dynamika video 05Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 6 - Seat Leon Cupra R dynamika video 06Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 7 - Seat Leon Cupra R dynamika video 07Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 8 - Seat Leon Cupra R dynamika video 08Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 9 - Seat Leon Cupra R dynamika video 09Až takhle rychlý dnes může být „obyčejný“ kompakt za statisíce - 10 - Seat Leon Cupra R dynamika video 10
Seat Leon Cupra R je nejvýkonnější auto v historii této značky. Tady jde bohužel o verzi s automatickou převodovkou, která má „jen” 300 koní. Přesto umí pelášit jako o závod

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše