BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně

Uvozovky jsou v tomto případě na místě, neboť nejde o čínskou kopii v pravém slova smyslu. Klon 9-3 totiž za velkou zdí vzniká výjimečně legálně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně

13.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Uvozovky jsou v tomto případě na místě, neboť nejde o čínskou kopii v pravém slova smyslu. Klon 9-3 totiž za velkou zdí vzniká výjimečně legálně.

Saab momentálně křesá jiskřičky naděje na další život v rukou soudem určených likvidátorů a je zatím ve hvězdách, jestli jakožto automobilka bude, nebo nebude nadále existovat. I kdyby ale došlo na druhou eventualitu, jeho auta ze silnic jen tak nezmizí. A nemáme přitom na mysli jen ta historická, kterých tak jako tak zůstane plné muzeum.

Bez ohledu na další vývoj se o to postarají Číňané. Že by si ve Švédsku koupili pár aut a udělali si pak „vlastní”, jak mají ve zvyku? Ne tak docela. I když komplikované jméno BAIC Q60FB-C1 zdánlivě naznačuje, že je co skrývat, ponese toto jméno jen jinak označená 9-3 ve svém posledním provedení zcela legálně.

A je to trochu paradox. Zatímco zájemcům o skutečný Saab koncern General Motors odmítal a odmítá prodat práva na cokoli, co souvisí s výrobou vozů švédské značky, a to zejména s odvoláním na nežádoucí čínskou konkurenci, státnímu molochu BAIC ze stejné země před pár lety práva na kompletní výrobu dosavadní 9-3 a předchozí 9-5 prodal bez reptání. Zatímco Saab sám se tak jistě i z tohoto důvodu zmítá ve smrtelných křečích, v Číně si v klidu začínají vyrábět svou vlastní 9-3. Akorát se pochopitelně nejmenuje 9-3.

To je ale také jediná vizuální odlišnost, kterou vůz nese. Svědčí o tom přiložené špionážní snímky pořízené čtenářem webu auto.sohu.com, které zachycují jeden z finálních prototypů BAIC Q60FB-C1. Pozoruhodné je snad jen to, že vůz má mít elektrický pohon, o čemž prý svědčí zejména nápis na zádi a předchozí potvrzený vývoj podobného modelu koncernem BAIC.

Technické specifikace vozu nejsou přesně známy, zdroj ale hovoří o pohonu, který by dodal vozu maximální rychlost až 160 km/h, dojezd 150 km a dobu dobíjení akumulátorů za 6 až 8 hodin. Zkrátka typický prototyp elektromobilu dnešních dnů. Na to, že jde skutečně o elektromobil, bychom si ale nevsadili - ze špionážního záběru interiéru je patrná přítomnost klasického otáčkoměru a ten by asi v takovém autě mnoho parády nenadělal. Je ale také možné, že specifický interiér Číňané pro elektrickou „devět-trojku” zatím nestvořili.

Ať už vůz dostane jakýkoli pohon, Saab 9-3 bude v tomto „hábitu” ještě chvíli přežívat, i kdyby samotný Saab skonal. Jestli je to dobrá, nebo špatná zpráva, to už posuďte sami dle vlastních preferencí.


BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 1 - BAIC Q60FB-C1 02BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 2 - BAIC Q60FB-C1 01BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 3 - BAIC Q60FB-C1 03BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 4 - BAIC Q60FB-C1 04BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 5 - BAIC Q60FB-C1 05BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 6 - BAIC Q60FB-C1 06BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 7 - BAIC Q60FB-C1 07BAIC Q60FB-C1: „kopie” Saabu 9-3 přistižena v Číně - 8 - BAIC Q60FB-C1 08
Saab? Čorka? Ani jedno, legálně postavený BAIC

Zdroj: auto.sohu.com

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše