BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě

Tato nehoda vypadá vážně a vážná je - posádka BMW i8 ji nepřežila. Prý se naháněla s BMW 1 M Coupé na dálnici mezi Bruselem a Antverpami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě

17.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tato nehoda vypadá vážně a vážná je - posádka BMW i8 ji nepřežila. Prý se naháněla s BMW 1 M Coupé na dálnici mezi Bruselem a Antverpami.

Jak vypadá BMW i8 zvenčí, ví snad každý. Ovšem jak to vypadá, když se takovéhle auto dostane do vážné nehody, není už vzhledem k jeho omezenému výskytu zas tak obvyklý pohled. Nyní se na něj můžeme podívat - bohužel, dodejme, protože tahle nehoda měla za následek dva mrtvé dvacátníky.

BMW i8 jelo po dálnici A12 mezi Antverpami a Bruselem, kde se podle dostupných informací jeho řidič nahánělo s pilotem BMW 1 M Coupé. V jednu chvíli do sebe oba vozy nabouraly - 1 M to odnesla pouze menším nárazem, i8 ale odlétlo do sloupu osvětlení mezi oběma částmi dálnice. A právě ten se postaral o všechnu tu zkázu.

Vůz se doslova rozlámal na tři kusy, jak se můžeme podívat na fotkách. Pasažér zemřel na místě, řidič později v nemocnici. Byl to údajně syn Pascala Feryna, belgického podnikatele a také známého automobilového nadšence, který se jako pilot opakovaně účastnil dakarské rallye.

Jak rychle obě auta jela, nevíme, ale zrovna pomalu asi ne, když z i8 zbylo to, co vidíte na fotkách. Přesnou příčinu nehody také neznáme, faktorem mohla být i mokrá vozovka. Dvojčlenná posádka 1 M Coupé utrpěla lehká poranění, dálnice prý byla několik hodin uzavřená v obou směrech.

Pro nás je nehoda poučná hned ve dvou ohledech. Jednak je připomenutím, že ač rychlá jízda nemusí být sama o sobě nebezpečná, dopouštět se na běžných silnicích čehokoli připomínajícího závod je vážné nerozum. K problému je vždy jen krůček.

A pozoruhodný je pohled na samotnou i8, neboť takové... „roztříštění” není u běžných aut ani při podobných nehodách zrovna obvyklé. Pochopitelně to může být jen souhra okolností, i8 je ale dost výjimečné stroj, neboť karbon používá ve větší míře, než naprostá většina aut i podobného zaměření. A zde mohly přijít ke slovu specifické vlastnosti karbonových dílů, které jsou při určité namáhání prakticky nezničitelné, při jiném ale vcelku křehké.


BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě - 1 - bmw i8 nehoda brusel 01BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě - 2 - bmw i8 nehoda brusel 02BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě - 3 - bmw i8 nehoda brusel 03BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě - 4 - bmw i8 nehoda brusel 04BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě - 5 - bmw i8 nehoda brusel 05
Síla nárazu musela být obrovská, když BMW i8 dopadlo takhle

Zdroj: Autoblog.nl

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.