Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW i8 se na dálnici nahánělo s 1 M Coupe, tohle z něj zbylo po nehodě
17.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tato nehoda vypadá vážně a vážná je - posádka BMW i8 ji nepřežila. Prý se naháněla s BMW 1 M Coupé na dálnici mezi Bruselem a Antverpami.
Jak vypadá BMW i8 zvenčí, ví snad každý. Ovšem jak to vypadá, když se takovéhle auto dostane do vážné nehody, není už vzhledem k jeho omezenému výskytu zas tak obvyklý pohled. Nyní se na něj můžeme podívat - bohužel, dodejme, protože tahle nehoda měla za následek dva mrtvé dvacátníky.
BMW i8 jelo po dálnici A12 mezi Antverpami a Bruselem, kde se podle dostupných informací jeho řidič nahánělo s pilotem BMW 1 M Coupé. V jednu chvíli do sebe oba vozy nabouraly - 1 M to odnesla pouze menším nárazem, i8 ale odlétlo do sloupu osvětlení mezi oběma částmi dálnice. A právě ten se postaral o všechnu tu zkázu.
Vůz se doslova rozlámal na tři kusy, jak se můžeme podívat na fotkách. Pasažér zemřel na místě, řidič později v nemocnici. Byl to údajně syn Pascala Feryna, belgického podnikatele a také známého automobilového nadšence, který se jako pilot opakovaně účastnil dakarské rallye.
Jak rychle obě auta jela, nevíme, ale zrovna pomalu asi ne, když z i8 zbylo to, co vidíte na fotkách. Přesnou příčinu nehody také neznáme, faktorem mohla být i mokrá vozovka. Dvojčlenná posádka 1 M Coupé utrpěla lehká poranění, dálnice prý byla několik hodin uzavřená v obou směrech.
Pro nás je nehoda poučná hned ve dvou ohledech. Jednak je připomenutím, že ač rychlá jízda nemusí být sama o sobě nebezpečná, dopouštět se na běžných silnicích čehokoli připomínajícího závod je vážné nerozum. K problému je vždy jen krůček.
A pozoruhodný je pohled na samotnou i8, neboť takové... „roztříštění” není u běžných aut ani při podobných nehodách zrovna obvyklé. Pochopitelně to může být jen souhra okolností, i8 je ale dost výjimečné stroj, neboť karbon používá ve větší míře, než naprostá většina aut i podobného zaměření. A zde mohly přijít ke slovu specifické vlastnosti karbonových dílů, které jsou při určité namáhání prakticky nezničitelné, při jiném ale vcelku křehké.
Síla nárazu musela být obrovská, když BMW i8 dopadlo takhle
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva