BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa)

M3 předchozí generace dostala 0,4 litru objemu navíc a bez turba nabídne 550 koní. Na zrychlení to je vidět a na onboardu z Nordschleife také.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa)

29.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

M3 předchozí generace dostala 0,4 litru objemu navíc a bez turba nabídne 550 koní. Na zrychlení to je vidět a na onboardu z Nordschleife také.

BMW M3 GTS vzbudilo ve své době pozdvižení. Ani ne tak faktem, že dávala ze 4,4litrového atmosférického osmiválce 450 koní, ale spíš tím, že měla být duchovním nástupcem M3 CSL. A že byla na Nordschleife mnohem rychlejší než standardní M3 E92 díky úsporám hmotnosti. A že za ni BMW chtělo pomalu tři miliony korun.

Stroj, který před sebou máme nyní, má pod kapotou stále 4,4litru a žádné přeplňování, ale není to M3 GTS. Podle dostupných informací vznikl v dílnách francouzského tunera DM Performance z klasické M3. Motor pod jeho kapotou doznal úprav pro zvětšení zdvihu, tzv. stroker kit, které je ve zvyšování výkonu a točivého momentu obvykle efektivnější než převrtání motoru, tj. zvětšení vrtání.

Zatímco V8 v M3 GTS má 4 361 ccm, tenhle osmiválec má 4 398 ccm. A také nabízí 550 koní a 528 Nm, což je o pořádný kus více než sériová M3 - ta nabídla „jen” 420 koní a 400 Nm. Kromě toho tu je spousta dalších úprav na karoserii, vidíme např. lízátko pod předním nárazníkem a velké křídlo na víku zavazadelníku. A v kabině je ochranná klec.

Výsledky této úpravy jsou dost působivé, jak ukazuje video níže, na kterém zrychluje z klidu na 280 km/h, což vypadá jako maximální rychlost. Trvá mu to nějakých 22 vteřin a ručička tachometru letí doprava se skutečně velkou dychtivostí i v rychlostech více než 200 km/h. Nicméně maximálka asi nebyla tím hlavním, proč se Francouzi do úpravy tohoto stroje pouštěli.

Na čísla slušně přes 200 km/h se tenhle stroj nemá problém dostat ani na Severní smyčce Nürburgringu, jak se můžete přesvědčit na druhém videu. Netřeba snad dodávat, že obě videa provází velmi působivý yvuk atmosférického osmiválce a už proto stojí za to, i pokud fandíte spíš čtyřem kruhům.


BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa) - 1 - bmw m3 e92 stroked video perex
Maximálka 280 km/h tu není tak podstatná jako mamutí zrychlení

BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa) - 2 - bmw m3 e92 stroked video 01BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa) - 3 - bmw m3 e92 stroked video 02BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa) - 4 - bmw m3 e92 stroked video 03BMW M3 E92 s 550 k udělá 280 km/h jako nic, motor zůstal atmosférický (videa) - 5 - bmw m3 e92 stroked video 04
Modrá francouzská M3 je na Ringu jako doma, jak ukazuje i video

Zdroj: Auto Evolution

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše