Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 vyzvalo na sprint řadu 7 s motorem 6,6 V12 biturbo. Nemělo to dělat
29.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
M3 ve verzi Competition má 450 koní a při své hmotnosti je mezi BMW jedním z nejrychlejších. Úplně nejrychlejší ale není, a to zdaleka.
Nedávno jsme vám ukazovali klání všech eMkových BMW ve sprintu. Souboj M2 s M3/M4, M5 a M6 měl překvapivého krále, neboť i nad silnějšími modely jasně zvítězila M4 ve verzi Competition. Tedy „jen” 450koňový, ovšem relativně lehký a především moderní stroj, který si díky tomu relativně snadno poradil i s podstatně silnějšími M5 a M6. Je to tedy dnes (alespoň do reálného příchodu nové M5 na trhu) nejrychlejší BMW v přímce? Ne. A je to velké, tučné a dvakrát podtržené ne.
Autoři výše zmíněného klání totiž M3 znovu ve verzi Competition postavili na start dalšího sprintu. A můžeme rovnou říci, že dosáhli ještě lepšího času než s technicky totožnou M4 - 400metrový sprint absolvovali za velmi přesvědčivých 12,3 sekundy. Jenže do souboje proti němu nominovali BMW M760Li, tedy sedmičku v „polovičaté” verzi M s motorem 6,6 V12 biturbo s výkonem přes 600 koní.
To je jistě úctyhodná porce výkonu, jenže ve velké řadě 7? Starší M5 a M6 na závěr své kariéry nabízely jen o málo měně výkonu a pořád to byla menší a lehčí auta. Vypadá to tedy znovu na jasné vítězství M3, jenže k ničemu takovému nedošlo, ani zdaleka.
Částečně dílem pohonu 4x4, částečně díky modernější konstrukci dává obří M760Li menší M3 za uši takovým způsobem, že se ještě teď musí červenat. Není to věc prvního „škubnutí” ani jakéhokoli jiného dílčího momentu sprintu, je to válcovačka od prvního do posledního metru, na kterém M3 nakonec ztratí neskutečnou sekundu. M760Li je opravdu brutální stroj, rozhodně vzhledem k tomu, jak velké, těžké a luxusní auto to je. Však se na to podívejte sami...
Že M3 dostane takovým způsobem za uši, by předem nehádal zřejmě nikdo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 3 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch