Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW M3 vyzvalo na sprint řadu 7 s motorem 6,6 V12 biturbo. Nemělo to dělat
29.10.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
M3 ve verzi Competition má 450 koní a při své hmotnosti je mezi BMW jedním z nejrychlejších. Úplně nejrychlejší ale není, a to zdaleka.
Nedávno jsme vám ukazovali klání všech eMkových BMW ve sprintu. Souboj M2 s M3/M4, M5 a M6 měl překvapivého krále, neboť i nad silnějšími modely jasně zvítězila M4 ve verzi Competition. Tedy „jen” 450koňový, ovšem relativně lehký a především moderní stroj, který si díky tomu relativně snadno poradil i s podstatně silnějšími M5 a M6. Je to tedy dnes (alespoň do reálného příchodu nové M5 na trhu) nejrychlejší BMW v přímce? Ne. A je to velké, tučné a dvakrát podtržené ne.
Autoři výše zmíněného klání totiž M3 znovu ve verzi Competition postavili na start dalšího sprintu. A můžeme rovnou říci, že dosáhli ještě lepšího času než s technicky totožnou M4 - 400metrový sprint absolvovali za velmi přesvědčivých 12,3 sekundy. Jenže do souboje proti němu nominovali BMW M760Li, tedy sedmičku v „polovičaté” verzi M s motorem 6,6 V12 biturbo s výkonem přes 600 koní.
To je jistě úctyhodná porce výkonu, jenže ve velké řadě 7? Starší M5 a M6 na závěr své kariéry nabízely jen o málo měně výkonu a pořád to byla menší a lehčí auta. Vypadá to tedy znovu na jasné vítězství M3, jenže k ničemu takovému nedošlo, ani zdaleka.
Částečně dílem pohonu 4x4, částečně díky modernější konstrukci dává obří M760Li menší M3 za uši takovým způsobem, že se ještě teď musí červenat. Není to věc prvního „škubnutí” ani jakéhokoli jiného dílčího momentu sprintu, je to válcovačka od prvního do posledního metru, na kterém M3 nakonec ztratí neskutečnou sekundu. M760Li je opravdu brutální stroj, rozhodně vzhledem k tomu, jak velké, těžké a luxusní auto to je. Však se na to podívejte sami...
Že M3 dostane takovým způsobem za uši, by předem nehádal zřejmě nikdo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 2 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 3 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 4 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 6 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva