BMW přiznává, že soustavně vyvíjí motory V6. Bude to další rána tradicím?

Zatím nikoli. BMW prý nedokázalo vyvinout V6, který by odpovídal jeho požadavkům na kultivovanost. Zatím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW přiznává, že soustavně vyvíjí motory V6. Bude to další rána tradicím?

14.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW přiznává, že soustavně vyvíjí motory V6. Bude to další rána tradicím?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatím nikoli. BMW prý nedokázalo vyvinout V6, který by odpovídal jeho požadavkům na kultivovanost. Zatím.

BMW po dekády charakterizovaly minimálně dvě vlastnosti - pohon zadních kol a vynikající řadové motory s atmosférickým plněním, zejména pak šestiválce. Je to jen pár kamínků do mozaiky toho, co z těchto aut dělalo výjimečné stroje, jsou to ale atributy dosti podstatné. Že se BMW v posledních letech příliš neohlíží za tím, co udělalo z těchto třech písmen tak cennou značku, není nic nového. Však už včera jsme naráželi na to, jak málo podle některých stačí, aby se jako BMW tvářila úplně jiná auta. Pár jistot tu ale zatím ještě zbývá.

Atmosféricky plněné motory už to nejsou. Takřka dokonalý šestiválec s označením 30i byl už dříve nahrazen značně nedokonalým čtyřválcem 28i s přeplňováním. Šestiválce si stále ještě koupit můžete a i když mají turbo, jsou pořád výborné a také pořád řadové. Pohon zadních kol pro BMW typický stále ještě je, ale jak dlouho ještě? Že automobilka chystá předokolkovou mánii, také není nové a dostihne nás dříve, než čekáte. Takže zbudou jen ony řadové motory? Kdo ví.

Američtí kolegové z Road & Track s odvoláním na nejmenované inženýry automobilky uvádějí, že BMW soustavně vyvíjí a testuje vlastní vidlicové šestiválce. Důvod je jasný, vlastně je jich více. Tato koncepce dovoluje lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy a co je možná podstatnější, lépe by se hodila do aut s předním pohonem. Řadové motory jsou prostě dlouhé - u zadokolek to nevadí, do předokolky je inteligentně vměstnáte jen za cenu značně svérázného či alespoň s ohledem na koncepci vozu nesmyslného designu.

Máme tedy v nejbližších letech čekat dokonání díla konverze BMW na BVW (Bayerische VolksWagen, pro ty méně důvtipné)? Zatím nikoli, neboť R&T dodává, že motory nejsou schopny dostát nárokům BMW na kultivovanost po stránce hlučnosti i vibrací, v tomto jsou pro ně řadové jednotky nedostižné. Máme ale zato, že je jen otázkou času, než se to podaří. Nebo „podaří”? Nejsme si jisti, zda to pro BMW bude výhra, a to zvláště za situace, kdy Mercedes a Jaguar pracují právě na řadových motorech, kterými se chtějí bavorské značce vyrovnat. U té už si ale nějaký ten pátek musíme zvykat na to, že se svých léta budovaných technických výhod zbavuje sama s vidinou snad nižších výrobních nákladů, sestoupení do nižších pater nabídky na trhu a zvýšení objemu produkce...


BMW přiznává, že soustavně vyvíjí motory V6. Bude to další rána tradicím? - 1 - BMW 1 Sedan F52 spy foto 01BMW přiznává, že soustavně vyvíjí motory V6. Bude to další rána tradicím? - 2 - BMW 1 Sedan F52 spy foto 02BMW přiznává, že soustavně vyvíjí motory V6. Bude to další rána tradicím? - 3 - BMW 1 Sedan F52 spy foto 03
BMW řady 1 s karoserií sedan bude první předokolkou BMW s klasickými tvary. Na řadový šestiválec v něm zapomeňte, ten vidlicový by se ale do verze... 155i xDrive namontovat dal

Zdroj: Road and Track, Foto: BimmerToday

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.