Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW s 460 koňmi se postavilo Porsche s 450. Dopadlo to překvapivým debaklem
21.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V obou případech jde o německá kupé s třílitrovými turbomotory, z nichž více výkonu má to od BMW. Čekali byste vyrovnaný souboj? Chyba lávky.
Pod označením GTS se u Porsche skrývají modely, které jsou jakýmsi ideálem pro každodenní život nadšených řidičů. Stejně jako v případě základní varianty 911 Carrera s nimi můžete třeba na nákup či odvézt potomstvo do školky, zároveň vám ovšem tak jako verze GT3 či GT2 neudělají ostudu na okruhu. Naposledy Porsche odhalilo s označením GTS modely Boxster a Cayman, my se ovšem dnes podíváme na zoubek již delší dobu prodávané 911 Carrera GTS.
Tento vůz se aktuálně potkal v závodech ve sprintu na tisíc metrů s novým BMW M4 CS, jenž může na první pohled vypadat jako favorit. Obě kupátka totiž sice používají přeplňovaný třílitrový šestiválec, ovšem zatímco na straně Zuffenhausenu stojí 450 koní, stádo z Mnichova je o deset hlav početnější. Je ovšem také nutné dodat, že M4 je těžší, a to o 110 kilo.
Propast to není a nic takového nenaznačuje ani oficiálně udávaná jízdní dynamika. Zrychlení z klidu na stovku 911 Carrera GTS osazená převodovku PDK zvládá za 3,7 sekundy. Sedmistupňový automat má k dispozici i BMW, v jehož případě převodovka taktéž propojuje pohonnou jednotku se zadními koly. Na sprint M4 CS potřebuje o dvě desetiny déle, což zní jako nic, uvážíme-li velkou výhodu Porsche pro tak krátký sprint - koncepci „vše vzadu”. Pak by se karty snadno mohly vyrovnat, nakonec ani hmotnost nebude ve vyšších rychlostech tak podstatná a 10 koní navíc není nic.
Taková je teorie, v praxi ovšem Porsche ukázalo BMW záda tak drtivým způsobem, až nad tím zůstává rozum stát. Mnichovské kupé nedostalo šanci na jediném metru, místo toho po celou dobu jen polykalo prach od kol 911 Carrera GTS. Onen kilometr s pevným startem tak zvládlo až za 22 sekundy, tedy o 1,1 sekundy déle než Porsche. To možná nevypadá jako drtivá prohra, ve světě sprintů tomu tak ale vážně je - však se podívejte sami, jakou vzdálenost mezi oběma auty to v tu chvíli znamená...
Porsche 911 Carrera GTS deklasovalo BMW M4 CS opravdu drtivým způsobem, šanci mu nedalo na jediném metru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva