Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 opravdu skončilo, poslední kus dostal 340 koní
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace mnichovského roadsteru je minulostí, za sedm let přitom svého majitele našlo více než 115 tisíc exemplářů.
Co jsme minulý měsíc ohlásili, to se tento týden doopravdy stalo. V pondělí 22. srpna totiž skutečně bylo vyrobeno vůbec poslední BMW Z4 generace E89. Ta přišla na svět v roce 2009, přičemž vůči předchůdci nabrala nemalý počet kilogramů. Na této obezitě se přitom do značné míry podílela zejména pevná střecha nahrazující někdejší plátno. S ní BMW Z4 přepřáhlo spíše na komfortní než sportovní naladění.
Nedá se říci, že by se prodeje kvůli tomu staly tragickými, z modelu vyhledávaného nadšenými řidiči se ale rychle stala okrajová součást nabídky, o níž málokdo věděl, že ještě vůbec existuje. Prodeje tak šly postupně dolů a svou sedmiletou existenci na trhu tato iterace Z4 uzavřela s více než 115 tisíc prodanými exempláři. Vůbec posledním vyrobeným kusem se přitom stala varianta sDrive35is, jež pod kapotou počítá s nadvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní. Karoserie pak pro změnu dostala lak v oranžovém odstínu Valencia Orange Metallic.
Mimo zmiňovaný motor ovšem bylo možné BMW Z4 objednat zpočátku ještě s atmosférickým šestiválcem, než jej mnichovská automobilka nahradila přeplňovaným dvoulitrem. Ve srovnání s konkurencí, ať již se čtyřmi kruhy nebo třícípou hvězdou ve znaku, však roadster oficiálně nikdy nebyl k dispozici s turbodieselovým motorem.
Momentálně je přitom na sto procent jisté, že „naftožrout“ nebude ani součástí nové generace, která by se s kódovým označením G29 (a možná i jiným jménem, hovoří se třeba o označení Z5) měla ukázat v roce 2018. Místo toho BMW ve spolupráci s Toyotou vůz osadí hybridní jednotkou, jíž samozřejmě doplní i zmiňovaný šestiválec. Podstatné pak je, že vrátit se má plátěná střecha i sportovnější kredit.
S druhou generací BMW Z4 je definitivní konec, poslední vyrobený kus dostal přeplňovaný šestiválec, 340 koní a lak Valencia Orange Metallic
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva