Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
BMW Z4 opravdu skončilo, poslední kus dostal 340 koní
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhá generace mnichovského roadsteru je minulostí, za sedm let přitom svého majitele našlo více než 115 tisíc exemplářů.
Co jsme minulý měsíc ohlásili, to se tento týden doopravdy stalo. V pondělí 22. srpna totiž skutečně bylo vyrobeno vůbec poslední BMW Z4 generace E89. Ta přišla na svět v roce 2009, přičemž vůči předchůdci nabrala nemalý počet kilogramů. Na této obezitě se přitom do značné míry podílela zejména pevná střecha nahrazující někdejší plátno. S ní BMW Z4 přepřáhlo spíše na komfortní než sportovní naladění.
Nedá se říci, že by se prodeje kvůli tomu staly tragickými, z modelu vyhledávaného nadšenými řidiči se ale rychle stala okrajová součást nabídky, o níž málokdo věděl, že ještě vůbec existuje. Prodeje tak šly postupně dolů a svou sedmiletou existenci na trhu tato iterace Z4 uzavřela s více než 115 tisíc prodanými exempláři. Vůbec posledním vyrobeným kusem se přitom stala varianta sDrive35is, jež pod kapotou počítá s nadvakrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 340 koní. Karoserie pak pro změnu dostala lak v oranžovém odstínu Valencia Orange Metallic.
Mimo zmiňovaný motor ovšem bylo možné BMW Z4 objednat zpočátku ještě s atmosférickým šestiválcem, než jej mnichovská automobilka nahradila přeplňovaným dvoulitrem. Ve srovnání s konkurencí, ať již se čtyřmi kruhy nebo třícípou hvězdou ve znaku, však roadster oficiálně nikdy nebyl k dispozici s turbodieselovým motorem.
Momentálně je přitom na sto procent jisté, že „naftožrout“ nebude ani součástí nové generace, která by se s kódovým označením G29 (a možná i jiným jménem, hovoří se třeba o označení Z5) měla ukázat v roce 2018. Místo toho BMW ve spolupráci s Toyotou vůz osadí hybridní jednotkou, jíž samozřejmě doplní i zmiňovaný šestiválec. Podstatné pak je, že vrátit se má plátěná střecha i sportovnější kredit.
S druhou generací BMW Z4 je definitivní konec, poslední vyrobený kus dostal přeplňovaný šestiválec, 340 koní a lak Valencia Orange Metallic
Zdroj: Bimmer Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 2 hodinami - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
včera - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.21. 11:00 - rutak11