Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8
8.8.2019 | Mirek Mazal
Kdysi to byl v této třídě standard, dnes se z osmiválcového motoru stává ohrožený druh, a to i v případě velkých BMW. O to větší radost je pohledět na venčení neokleštěné 750i xDrive.
Pravidelným sledováním specifikací nových aut není těžké se ztratit ve změti čísel dokumentující jejich stále vyšší výkony a točivé momenty. Například inovované BMW 750i xDrive modelového roku 2020 má už 390 kW (530 koní) a 750 Nm. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol může zrychlovat na stovku za 4,1 sekundy a omezovač tradičně krotí vášně při 250 km/h.
Zástupy čísel v hlavě vytváří šedou mlhu nepředstavitelnosti o tom, co auta vlastně pohání. Nikoli náhodou, zejména prestižní automobilky nejsou hrdé na to, že označení jako 30i už dávno neznamená třílitrový šestiválec, zrovna 750i ale osmiválcovou verzi pořád definuje. Dříve bývala motory V8 vybavena většina sedmiček a velká část řady 5, dnes je německá vlajková loď běžně šestiválcová a čtyřválce nejsou výjimkou. Vrcholný (a pro budoucnost už oficiálně odpískaný) dvanáctiválec působí jako zjevení.
S o to větší chutí se člověk podívá i na dynamiku právě 750i xDrive v praxi. Tu zachytil na video jako už tradičně Nizozemec, který prohání auta po německé dálnici a na internetu je publikuje v rámci kanálu AutoTopNL na Youtube. Před kamerou se dálniční křižník představil v několika pohledech. Prvně se aktuální řada 7 uvedla přikrčením a rychlým startem pohledem zvenčí, poté záběry ukázaly na palubním štítu prudký zátah všech 530 mnichovských koní.
Externí měřidlo zaznamenalo pokoření stokilometrové rychlosti za 4,29 sekundy. Zrychlení ze 100 na 200 km/h bylo otázkou 10,12 sekundy a z místa až na 200 km/h umí nová sedmička za 14,41 sekundy. Čtvrt míle Autobahnu vůz překonal za 12,19 sekundy. Vůz se dotkl i omezovače rychlosti, který nekompromisně nepustil digitální ukazatel tachometru za hodnotu 260 km/h.
Ani daleko za českými dálničními limity 750i xDrive 2020 neobtěžuje posádku vlezlým hlukem a dálkový expres působí vzhledem ke své velikosti a hmotnosti neobyčejně lehkonoze. Kdysi bychom řekli: „Standardní verze.” Dnes musíme žasnout i nad projevem tohoto provedení, v příští generaci sedmičky bude osmiválec vrcholný provedením. Tedy pokud vůbec dorazí...
BMW 750i xDrive G11 se umí rozparádit a posádka si toho ani nevšimne. Osmiválcový, sportovně laděný křižník je už dnes raritou
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 2 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejčtenější články
- Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 11:03 - řidičBOB
- BMW Divize 03.28. 10:58 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch