Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8
8.8.2019 | Mirek Mazal
Kdysi to byl v této třídě standard, dnes se z osmiválcového motoru stává ohrožený druh, a to i v případě velkých BMW. O to větší radost je pohledět na venčení neokleštěné 750i xDrive.
Pravidelným sledováním specifikací nových aut není těžké se ztratit ve změti čísel dokumentující jejich stále vyšší výkony a točivé momenty. Například inovované BMW 750i xDrive modelového roku 2020 má už 390 kW (530 koní) a 750 Nm. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol může zrychlovat na stovku za 4,1 sekundy a omezovač tradičně krotí vášně při 250 km/h.
Zástupy čísel v hlavě vytváří šedou mlhu nepředstavitelnosti o tom, co auta vlastně pohání. Nikoli náhodou, zejména prestižní automobilky nejsou hrdé na to, že označení jako 30i už dávno neznamená třílitrový šestiválec, zrovna 750i ale osmiválcovou verzi pořád definuje. Dříve bývala motory V8 vybavena většina sedmiček a velká část řady 5, dnes je německá vlajková loď běžně šestiválcová a čtyřválce nejsou výjimkou. Vrcholný (a pro budoucnost už oficiálně odpískaný) dvanáctiválec působí jako zjevení.
S o to větší chutí se člověk podívá i na dynamiku právě 750i xDrive v praxi. Tu zachytil na video jako už tradičně Nizozemec, který prohání auta po německé dálnici a na internetu je publikuje v rámci kanálu AutoTopNL na Youtube. Před kamerou se dálniční křižník představil v několika pohledech. Prvně se aktuální řada 7 uvedla přikrčením a rychlým startem pohledem zvenčí, poté záběry ukázaly na palubním štítu prudký zátah všech 530 mnichovských koní.
Externí měřidlo zaznamenalo pokoření stokilometrové rychlosti za 4,29 sekundy. Zrychlení ze 100 na 200 km/h bylo otázkou 10,12 sekundy a z místa až na 200 km/h umí nová sedmička za 14,41 sekundy. Čtvrt míle Autobahnu vůz překonal za 12,19 sekundy. Vůz se dotkl i omezovače rychlosti, který nekompromisně nepustil digitální ukazatel tachometru za hodnotu 260 km/h.
Ani daleko za českými dálničními limity 750i xDrive 2020 neobtěžuje posádku vlezlým hlukem a dálkový expres působí vzhledem ke své velikosti a hmotnosti neobyčejně lehkonoze. Kdysi bychom řekli: „Standardní verze.” Dnes musíme žasnout i nad projevem tohoto provedení, v příští generaci sedmičky bude osmiválec vrcholný provedením. Tedy pokud vůbec dorazí...
BMW 750i xDrive G11 se umí rozparádit a posádka si toho ani nevšimne. Osmiválcový, sportovně laděný křižník je už dnes raritou
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch