Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8
8.8.2019 | Mirek Mazal
Kdysi to byl v této třídě standard, dnes se z osmiválcového motoru stává ohrožený druh, a to i v případě velkých BMW. O to větší radost je pohledět na venčení neokleštěné 750i xDrive.
Pravidelným sledováním specifikací nových aut není těžké se ztratit ve změti čísel dokumentující jejich stále vyšší výkony a točivé momenty. Například inovované BMW 750i xDrive modelového roku 2020 má už 390 kW (530 koní) a 750 Nm. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol může zrychlovat na stovku za 4,1 sekundy a omezovač tradičně krotí vášně při 250 km/h.
Zástupy čísel v hlavě vytváří šedou mlhu nepředstavitelnosti o tom, co auta vlastně pohání. Nikoli náhodou, zejména prestižní automobilky nejsou hrdé na to, že označení jako 30i už dávno neznamená třílitrový šestiválec, zrovna 750i ale osmiválcovou verzi pořád definuje. Dříve bývala motory V8 vybavena většina sedmiček a velká část řady 5, dnes je německá vlajková loď běžně šestiválcová a čtyřválce nejsou výjimkou. Vrcholný (a pro budoucnost už oficiálně odpískaný) dvanáctiválec působí jako zjevení.
S o to větší chutí se člověk podívá i na dynamiku právě 750i xDrive v praxi. Tu zachytil na video jako už tradičně Nizozemec, který prohání auta po německé dálnici a na internetu je publikuje v rámci kanálu AutoTopNL na Youtube. Před kamerou se dálniční křižník představil v několika pohledech. Prvně se aktuální řada 7 uvedla přikrčením a rychlým startem pohledem zvenčí, poté záběry ukázaly na palubním štítu prudký zátah všech 530 mnichovských koní.
Externí měřidlo zaznamenalo pokoření stokilometrové rychlosti za 4,29 sekundy. Zrychlení ze 100 na 200 km/h bylo otázkou 10,12 sekundy a z místa až na 200 km/h umí nová sedmička za 14,41 sekundy. Čtvrt míle Autobahnu vůz překonal za 12,19 sekundy. Vůz se dotkl i omezovače rychlosti, který nekompromisně nepustil digitální ukazatel tachometru za hodnotu 260 km/h.
Ani daleko za českými dálničními limity 750i xDrive 2020 neobtěžuje posádku vlezlým hlukem a dálkový expres působí vzhledem ke své velikosti a hmotnosti neobyčejně lehkonoze. Kdysi bychom řekli: „Standardní verze.” Dnes musíme žasnout i nad projevem tohoto provedení, v příští generaci sedmičky bude osmiválec vrcholný provedením. Tedy pokud vůbec dorazí...
BMW 750i xDrive G11 se umí rozparádit a posádka si toho ani nevšimne. Osmiválcový, sportovně laděný křižník je už dnes raritou
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Šéf Bentley po loňském propadu prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23.3.2024 - Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999