Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8

Kdysi to byl v této třídě standard, dnes se z osmiválcového motoru stává ohrožený druh, a to i v případě velkých BMW. O to větší radost je pohledět na venčení neokleštěné 750i xDrive.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8

8.8.2019 | Mirek Mazal

Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdysi to byl v této třídě standard, dnes se z osmiválcového motoru stává ohrožený druh, a to i v případě velkých BMW. O to větší radost je pohledět na venčení neokleštěné 750i xDrive.

Pravidelným sledováním specifikací nových aut není těžké se ztratit ve změti čísel dokumentující jejich stále vyšší výkony a točivé momenty. Například inovované BMW 750i xDrive modelového roku 2020 má už 390 kW (530 koní) a 750 Nm. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol může zrychlovat na stovku za 4,1 sekundy a omezovač tradičně krotí vášně při 250 km/h.

Zástupy čísel v hlavě vytváří šedou mlhu nepředstavitelnosti o tom, co auta vlastně pohání. Nikoli náhodou, zejména prestižní automobilky nejsou hrdé na to, že označení jako 30i už dávno neznamená třílitrový šestiválec, zrovna 750i ale osmiválcovou verzi pořád definuje. Dříve bývala motory V8 vybavena většina sedmiček a velká část řady 5, dnes je německá vlajková loď běžně šestiválcová a čtyřválce nejsou výjimkou. Vrcholný (a pro budoucnost už oficiálně odpískaný) dvanáctiválec působí jako zjevení.

S o to větší chutí se člověk podívá i na dynamiku právě 750i xDrive v praxi. Tu zachytil na video jako už tradičně Nizozemec, který prohání auta po německé dálnici a na internetu je publikuje v rámci kanálu AutoTopNL na Youtube. Před kamerou se dálniční křižník představil v několika pohledech. Prvně se aktuální řada 7 uvedla přikrčením a rychlým startem pohledem zvenčí, poté záběry ukázaly na palubním štítu prudký zátah všech 530 mnichovských koní.

Externí měřidlo zaznamenalo pokoření stokilometrové rychlosti za 4,29 sekundy. Zrychlení ze 100 na 200 km/h bylo otázkou 10,12 sekundy a z místa až na 200 km/h umí nová sedmička za 14,41 sekundy. Čtvrt míle Autobahnu vůz překonal za 12,19 sekundy. Vůz se dotkl i omezovače rychlosti, který nekompromisně nepustil digitální ukazatel tachometru za hodnotu 260 km/h.

Ani daleko za českými dálničními limity 750i xDrive 2020 neobtěžuje posádku vlezlým hlukem a dálkový expres působí vzhledem ke své velikosti a hmotnosti neobyčejně lehkonoze. Kdysi bychom řekli: „Standardní verze.” Dnes musíme žasnout i nad projevem tohoto provedení, v příští generaci sedmičky bude osmiválec vrcholný provedením. Tedy pokud vůbec dorazí...


Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 1 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 01Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 2 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 02Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 3 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 03Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 4 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 04Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 5 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 05Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 6 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 06Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 7 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 07Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 8 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 08Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 9 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 09Bohužel dnes musíme žasnout i nad zrychlením velké limuzíny s motorem V8 - 10 - BMW 750i xDrive 2020 zrychleni foto 10
BMW 750i xDrive G11 se umí rozparádit a posádka si toho ani nevšimne. Osmiválcový, sportovně laděný křižník je už dnes raritou

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.