Bratrovražedný souboj dieselů BMW. Jaký rozdíl udělá milion korun a tři turba?

Že máte dieselové BMW, dnes neřekne skoro nic. Mnichovské vozy lze osadit lecčím od čtyřválce s jedním turbem po šestiválcem se čtyřmi. Jaký je rozdíl v jejich dynamice?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bratrovražedný souboj dieselů BMW. Jaký rozdíl udělá milion korun a tři turba?

27.12.2017 | Petr Prokopec | 15 příspěvků

Že máte dieselové BMW, dnes neřekne skoro nic. Mnichovské vozy lze osadit lecčím od čtyřválce s jedním turbem po šestiválcem se čtyřmi. Jaký je rozdíl v jejich dynamice?

Pro BMW jsou diesely v Evropě velmi důležitými pohonnými jednotkami, bez nich by mnichovská automobilka přišla téměř o tři čtvrtiny dnešního odbytu. Je to pochopitelně tvrzení značně hypotetické, neboť s odlišnou skladbou nabídky by někteří zákazníci sáhli po jiné alternativě, ale přesto - faktem je, že tři ze čtyř prodaných aut BMW na Starém kontinentu mají pod kapotou „producenta sazí“.

Zákazníci mohou volit mezi dvoulitrovým čtyřválcem a třílitrovým šestiválcem, v jehož případě se různí počet turbodmychadel. Základem je jedno, které dostanete třeba pod kapotou modelu BMW 530d, kde dává k dobru 265 koní. U verze 540d již má turba dvě a produkuje 320 koní, provedení M550d pak počítá dokonce se čtyřmi turby a 400 koňmi.

Vyplatí se koupě vrcholného provedení, nebo lze s obstojnou jízdní dynamikou počítat také u méně výkonných variant? Na to se zaměřilo srovnání akcelerace, k němuž přistoupil jeden nizozemský kolega. Aby zmapoval nabídku BMW opravdu podrobně, přizval do hry i variantu 520d, v jejímž případě dvoulitrová jednotka dává k dobru „pouze“ 190 koní.

Jak je patrné, nejslabší motor za zbývající trojicí opravdu výrazně zaostává. Ve chvíli, kdy s BMW M550d jedete tachometrových 258 km/h, čtyřválcový diesel ještě nedosáhl ani dvoustovky. Varianty 530d a 540d jsou ale překvapivě více než vyrovnané, dělí je pouze malý zlomek. Tedy v rámci dynamiky, po stránce cenové je rozdíl o trochu vyšší.

Tím se dostáváme k ceníku, dle nějž lze BMW 520d pořídit již za 1 311 700 Kč, byť s manuální převodovkou. Za automat dáte o zhruba 62 tisíc korun více, přičemž verze 530d je jím vybavena již standardně. Připravit si ovšem musíte 1 557 400 Kč. Za provedení 540d zaplatíte 1 749 800 Kč, za model M550d pak dokonce 2 310 100 Kč.

V případě posledně zmiňovaných variant je nutné připomenout, že standardem vyjma automatické převodovky je rovněž pohon všech kol xDrive. Pokud byste jej chtěli mít spojený i s BMW 530d, musíte sáhnout do kapsy pro 1 623 700 Kč. V té chvíli budete mít asi nejlepší poměr mezi vydanými penězi a dynamikou. A nebo ne? Posuďte sami...

Bratrovražedný souboj dieselů BMW. Jaký rozdíl udělá milion korun a tři turba? - 1 - BMW 520d vs 530d vs 540d vs M550d videoscreen 01Bratrovražedný souboj dieselů BMW. Jaký rozdíl udělá milion korun a tři turba? - 2 - BMW 520d vs 530d vs 540d vs M550d videoscreen 02Bratrovražedný souboj dieselů BMW. Jaký rozdíl udělá milion korun a tři turba? - 3 - BMW 520d vs 530d vs 540d vs M550d videoscreen 03Bratrovražedný souboj dieselů BMW. Jaký rozdíl udělá milion korun a tři turba? - 4 - BMW 520d vs 530d vs 540d vs M550d videoscreen 04
BMW 530d se jeví jako mnichovský ideál. Stojí výrazně méně než vrcholná varianta M550d, dynamicky je přitom takřka na úrovni verze 540d

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 15 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama