Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bratrovražedný souboj dvou VW skončil překvapením. Golf zradila věc, která mu měla pomoci
26.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po teoretické stránce je Golf rychlejší než jeho menší a méně výkonný sourozenec. Jenže má také postarší techniku, a právě na tu nakonec dojel.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na sprint Hyundai i30 N a Volkswagenu Golf GTI, který německý hot hatch prohrál. Ve výsledku to nebylo až tak překvapivé, koneckonců šlo o méně výkonný a také technologicky starší vůz. Ač je tedy nadále považován za měřítko v rámci tohoto segmentu, v mnoha ohledech již na své soupeře ztrácí. Co je ovšem překvapivé, porazit nedokáže ani svého méně výkonného sourozence, nebo alespoň ne lusknutím prstu.
Momentálně tu totiž máme souboj Golfu GTI s Volkswagenem Polo GTI. Oba vozy přitom spojuje pohonná jednotka, konkrétně pak přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který byl u většího a tedy i těžšího modelu naladěn v případě verze Performance na 245 koní. Menší hatchback si musí vystačit se dvěma stovkami, zároveň ale musí vláčet menší počet kilogramů (1 355 kg versus 1 416 kg). Disponuje pak i automatem DSG a systémem Launch Control, tak jako Golf GTI.
Po teoretické stránce by přitom cílovou pásku měl jako první protnout právě větší z rodu rychlých Volkswagenů, neboť sprint z klidu na stovku zvládá za 6,2 sekundy. Polo GTI je o pět desetin pomalejší, tedy alespoň na papíře. Nicméně ve skutečném světě nechává po většinu případů svého sourozence dalece za sebou. Ve čtyřech sprintech ze čtyř, jenž mapuje přiložené video, se Golf musel spokojit s rolí poraženého.
Za prohrou lze přitom vysledovat hned několik faktorů. Výkon či hmotnost bychom ale mezi ně neřadili, ty spíše srovnávají karty - Polo jistě část toho, co ztrácí po stránce motorové, dohání menším množstvím kil. Nicméně osazeno je novějším a daleko lépe reagujícím systémem Launch Control. A výhodou se ukázalo být i kratší zpřevodování šestistupňového automatu vedle sedmistupňového u Golfu - ten už musí příliš myslet na spotřebu a emise, což Polo z různých důvodů tolik netrápí. Při odpichu z místa tedy Golf zrazuje systém, který má naopak start činit co nejrychlejším.
Na českém trhu je přitom Polo k mání od 569 900 Kč, což je citelně nižší suma, než u Golfu GTI Performance, po němž musíte kvůli 245 koním sáhnout. Za ty a za automat pak dáte 752 900 Kč. Lze samozřejmě namítnout, že větší model disponuje větším zavazadelníkem i větším pohodlím uvnitř. Nicméně nové Polo je rozměrově již svému stárnoucímu sourozenci poměrně blízko. Bude tedy třeba vyčkat na novou generaci, aby propast mezi těmito vozy narostla a především aby dražší GTI bylo skutečně nadřazeno tomu menšímu. A nebo na nové verze jako GTI Clubsport, které s faceliftem vypadly z nabídky - v těch bude mít Golf jistě znovu navrch...
Volkswagen Golf GTI prohrál ve třech pokusech ze čtyř sprinty se slabším, levnějším a méně prestižním Polem GTI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry