Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bratrovražedný souboj dvou VW skončil překvapením. Golf zradila věc, která mu měla pomoci
26.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po teoretické stránce je Golf rychlejší než jeho menší a méně výkonný sourozenec. Jenže má také postarší techniku, a právě na tu nakonec dojel.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na sprint Hyundai i30 N a Volkswagenu Golf GTI, který německý hot hatch prohrál. Ve výsledku to nebylo až tak překvapivé, koneckonců šlo o méně výkonný a také technologicky starší vůz. Ač je tedy nadále považován za měřítko v rámci tohoto segmentu, v mnoha ohledech již na své soupeře ztrácí. Co je ovšem překvapivé, porazit nedokáže ani svého méně výkonného sourozence, nebo alespoň ne lusknutím prstu.
Momentálně tu totiž máme souboj Golfu GTI s Volkswagenem Polo GTI. Oba vozy přitom spojuje pohonná jednotka, konkrétně pak přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který byl u většího a tedy i těžšího modelu naladěn v případě verze Performance na 245 koní. Menší hatchback si musí vystačit se dvěma stovkami, zároveň ale musí vláčet menší počet kilogramů (1 355 kg versus 1 416 kg). Disponuje pak i automatem DSG a systémem Launch Control, tak jako Golf GTI.
Po teoretické stránce by přitom cílovou pásku měl jako první protnout právě větší z rodu rychlých Volkswagenů, neboť sprint z klidu na stovku zvládá za 6,2 sekundy. Polo GTI je o pět desetin pomalejší, tedy alespoň na papíře. Nicméně ve skutečném světě nechává po většinu případů svého sourozence dalece za sebou. Ve čtyřech sprintech ze čtyř, jenž mapuje přiložené video, se Golf musel spokojit s rolí poraženého.
Za prohrou lze přitom vysledovat hned několik faktorů. Výkon či hmotnost bychom ale mezi ně neřadili, ty spíše srovnávají karty - Polo jistě část toho, co ztrácí po stránce motorové, dohání menším množstvím kil. Nicméně osazeno je novějším a daleko lépe reagujícím systémem Launch Control. A výhodou se ukázalo být i kratší zpřevodování šestistupňového automatu vedle sedmistupňového u Golfu - ten už musí příliš myslet na spotřebu a emise, což Polo z různých důvodů tolik netrápí. Při odpichu z místa tedy Golf zrazuje systém, který má naopak start činit co nejrychlejším.
Na českém trhu je přitom Polo k mání od 569 900 Kč, což je citelně nižší suma, než u Golfu GTI Performance, po němž musíte kvůli 245 koním sáhnout. Za ty a za automat pak dáte 752 900 Kč. Lze samozřejmě namítnout, že větší model disponuje větším zavazadelníkem i větším pohodlím uvnitř. Nicméně nové Polo je rozměrově již svému stárnoucímu sourozenci poměrně blízko. Bude tedy třeba vyčkat na novou generaci, aby propast mezi těmito vozy narostla a především aby dražší GTI bylo skutečně nadřazeno tomu menšímu. A nebo na nové verze jako GTI Clubsport, které s faceliftem vypadly z nabídky - v těch bude mít Golf jistě znovu navrch...
Volkswagen Golf GTI prohrál ve třech pokusech ze čtyř sprinty se slabším, levnějším a méně prestižním Polem GTI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva