Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Chiron dále ohromuje, disciplínu 0-400-0 km/h zvládne neuvěřitelně rychle
17.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa automobilky zvládne 1 500 koní zrychlení na 400 km/h a opětovné zastavení v rekordním čase. Důkaz ale zatím chybí.
Od fascinujícího debutu Bugatti Chiron na ženevském autosalonu uplynul již takřka rok. Značka v mezičase rozjela výrobu, která probíhá ručně, načež zabere opravdu nemálo času - od objednávky až po dodání je třeba počítat minimálně s devítiměsíční lhůtou. I proto je momentálně rozpracováno teprve 12 exemplářů z pětisetkusové série, letos by pak značka ráda dodala zákazníkům přibližně 70 vozů.
Výrobou se ale dnes zabývat nebudeme, naši pozornost místo toho upoutal příspěvek Dana Prossera z magazínu Evo. Ten na svém účtu na Twitteru zmínil, že se zúčastnil večeře se šéfem značky Wolfgangem Dürheimerem. Již to samo o sobě je jistě výjimečným zážitkem, nicméně Prosser se mezi řečí dozvěděl nadmíru působivý údaj - Chiron totiž prý zvládne 0-400-0 za méně než minutu.
Ano, čtete správně, ani ne šedesát sekund stačí novince Bugatti k tomu, aby se rozjela z klidu na 400 km/h a opětovně zastavila. Zdá se tedy, že Chiron čeká minimálně jeden zápis do Guinnessovy knihy rekordů, neboť touto jízdní dynamikou se ještě žádný vůz nepochlubil. A je vážně těžké najít jiné auto, s kterým by bylo možné tento výkon srovnávat - 400 km/h jede skutečně máloco.
Pravda, zatím jde sice stále jen o řeči, neboť důkaz chybí, Dürheimer ale jen těžko bude lhát. Momentálně totiž už víme, že Chiron by měl zvládnout akceleraci z klidu na stovku za méně než 2,5 sekundy. Dvoustovku pak zvládne pod 6,5 sekundy, třístovku pod 13,6 s. Omezovač zastaví rozlet vozu na 420 km/h, nicméně podle spekulací by jej 1 500 koní a 1 600 Nm točivého momentu mělo dovézt až k metě 463 km/h. Svou dynamiku nám dal Chiron ochutnat teprve nedávno a i bez jakékoli měření působí jak z jiného světa.
Kompletní údaje můžeme očekávat zřejmě až v příštím roce. Bugatti totiž přislíbilo, že do roku 2018 uskuteční na testovací dráze Ehra-Lessien nový pokus o rychlostní rekord a věříme, že změří i onu akceleraci z klidu na čtyřstovku a opětovné zastavení, aby zástupci Guinnessovy knihy rekordů neodjeli jen s jedním zápisem.
Dan Prosser z magazínu Evo zveřejnil na svém účtu na Twitteru zajímavou skutečnost
Bugatti Chiron nedávno ukázalo svou rychlost na videu, ohromilo i bez znalosti jediného čísla
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva