Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti ukázalo, co vydrží revoluční brzdy z 3D tiskárny. Ani 400 km/h je nerozhodí
30.12.2018 | Mirek Mazal
Dvoutunové auto schopné jet více než 400 km/h potřebuje brzdy jako žádné jiné. Bugatti tak pro Chiron vyvinulo úplně nové třmeny vyráběné 3D tiskem, jsou lehké a skoro nezdolné.
Koncern VW chystá revoluci ve výrobě aut, plánuje dosavadní postupy nahradit 3D tiskem. Inovativní technika výroby pevných objektů z původní digitální předlohy zatím stále prochází přípravnou fází, ve Wolfsburgu ale nedávno otevřeli novou část hlavního výrobního závodu s moderní generací tiskáren Hewlett-Packard.
Výrobu součástek aut pokládáním souvislých vrstev materiálu zavádí také Bugatti. Nově nás výrobce Chironu seznamuje se zkušebním testem brzdových třmenů zhotovených právě trojrozměrným tiskem. A ne jen tak pro nic za nic - náhrada klasických kovaných brzdičů v něm vydrží skoro nemožné.
Technici namontovali třmen s brzdovým diskem a brzdovými destičkami na laboratorní stojan, který dokáže simulovat rychlost až 400 km/h. Brzdění z takového tempa je opravdovou výzvou pro jakýkoliv brzdový třmen, ten z tiskárny nevyjímaje. Během zkušební zátěže létaly jiskry, které se měnily v plameny. Kotouč měnil barvy, ale třmen držel tvar. V oblaku dýmu se disk roztočil několikrát až na 375 km/h a teplota disku přesáhla tisíc stupňů Celsia. Komponenty i tuto zátěž ustály se ctí. Na některých místech se sice objevily upečené části, ale výrobek vydržel v celku a zachoval si svou funkci.
Cvičný stříbrný brzdič ustál křest ohněm. Jeho výroba trvala 45 hodin, o výsledek se postaraly čtyři 400wattové lasery a titanový prášek. Tisková jednotka použila 2 313 vrstev materiálu, než díl putoval do zapékací komory. V konečné fázi obráběcí stroj vyhladil finální podobu všech funkčních ploch. Titanový třmen je téměř o polovinu lehčí, je ale zatím velmi drahý. U Bugatti nicméně i za takových okolností najde uplatnění velmi snadno...
Bugatti představilo titanový třmen z 3D tiskárny. Odlehčený brzdič putoval rovnou do zátěžového testu, vydrží neuvěřitelné véci
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch