Bugatti za 129 milionů bylo nafoceno v provozu, je to černý přízrak na kolech

Spatřit jakékoli Bugatti je zážitek i pro člověka nepoznamenaného láskou k automobilům, nejnovější a mimořádně drahá specialita jménem Divo ale vše očividně posunuje ještě na trochu jinou úroveň.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Bugatti za 129 milionů bylo nafoceno v provozu, je to černý přízrak na kolech

9.5.2019 | Petr Prokopec

Bugatti za 129 milionů bylo nafoceno v provozu, je to černý přízrak na kolech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Spatřit jakékoli Bugatti je zážitek i pro člověka nepoznamenaného láskou k automobilům, nejnovější a mimořádně drahá specialita jménem Divo ale vše očividně posunuje ještě na trochu jinou úroveň.

Jen málokterý vůz zaujme pozornost okolí tak jako Bugatti. Kolemjdoucí přitom nemusí automobilům ani holdovat, přesto však mají o značce z Molsheimu určité povědomí. Ač tedy bylo náročné dostát příslibům učiněným bývalým šéfem koncernu VW Group Ferdinandem Piëchem, veškerá dřina se vyplatila. K modelům Veyron a Chiron lidé často vzhlížejí pomalu až s náboženskou úctou, a totéž chování lze očekávat i u speciální edice Divo. Ačkoliv v tomto případě bychom veškerý obdiv měli ještě umocnit.

Série pouhých čtyřiceti aut vznikla na počest závodníka Alberta Diva, který ve 20. a 30. letech minulého století jezdil pro Bugatti a dvakrát vyhrál náročný podnik Targa Florio. Vůz vychází z modelu Chiron, karoserie však byla zásadně přepracována, přičemž designéři si vzali inspiraci jak z konceptu Vision Gran Turismo, tak z legendárního Type 57SC Atlantic. Dominantou se pak stalo 1,8 metru široké zadní křídlo, které je o 23 procent širší než u dárcovského vozu.

Novinek je ale samozřejmě daleko více, shodný ostatně nezůstal jediný panel karoserie. Tužší jsou navíc i pružiny a tlumiče, zatímco odhlučnění kabiny bylo zredukováno. Dorazil pak i odlehčený audio systém, mimo to se však o snížení hmotnosti, jenž klesla o 35 kilogramů, stará i čalounění Alcantarou a karbonové dekory. Motor W16 s 1 500 koňmi, který se všemi čtyřmi koly spojuje sedmistupňová dvouspojková převodovka, ale zůstal zachován beze změn.

Tyto změny nemají za následek snížení maximální rychlosti na „pouhých“ 380 km/h, ale také větší rychlost na okruhu, kterého se nyní majitelé nemusí už vůbec obávat. Kromě toho však zároveň přispěly k ještě větší vizuální údernosti kupé z Molsheimu. Patrné je to i z nových fotek, které byly pořízeny na čerpací stanici Hohe Börde ležící 70 kilometrů od Wolfsburgu. Bugatti Divo na nich totiž působí jako hrozivý přízrak.

Lze jen dodat, že celá série byla vyprodána během privátní prezentace ještě před loňským debutem, přičemž cena každého exempláře startovala na 5 milionech Eur (cca 128,6 mil. Kč). Dodávky však ještě neodstartovaly, neboť Bugatti finalizuje naladění vozu. To ostatně potvrzuje nejen přítomnost vozu poblíž firemního ústředí koncernu VW, ale rovněž pohled na registrační značky, ze které lze odtušit, že jde o vývojový prototyp.


Bugatti za 129 milionů bylo nafoceno v provozu, je to černý přízrak na kolech - 1 - Bugatti Divo 2019 cerpaci stanice 01Bugatti za 129 milionů bylo nafoceno v provozu, je to černý přízrak na kolech - 2 - Bugatti Divo 2019 cerpaci stanice 02
Bugatti za 129 milionů bylo nafoceno v provozu, je to černý přízrak na kolech - 3 - Bugatti Divo 2019 cerpaci stanice 03Bugatti za 129 milionů bylo nafoceno v provozu, je to černý přízrak na kolech - 4 - Bugatti Divo 2019 cerpaci stanice 04
Bugatti Divo bylo nachytáno na veřejné čerpací stanici, zatím však jde jen o vývojový prototyp a nikoliv zákaznický exemplář

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.