Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr

Když jste rychlí, vyhráváte a o to v rallye přece jde, ne? Pravda, když jste ale moc rychlí před jedním z proslulých finských skokánků, můžete při následujícím letu zažít hodně krušné chvíle, dosvědčí Sébastien Ogier.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr

7.8.2019 | Mirek Mazal

Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když jste rychlí, vyhráváte a o to v rallye přece jde, ne? Pravda, když jste ale moc rychlí před jedním z proslulých finských skokánků, můžete při následujícím letu zažít hodně krušné chvíle, dosvědčí Sébastien Ogier.

Sébastien Ogier je druhým francouzským řidičským esem stejného křestního jména, který píše historii mistrovství světa v rallye. S šesti navazujícími tituly dohání Sébastiena Loeba a i když ho zřejmě nikdy nedožene, protože po příští sezóně chce seriál nadobro opustit, bojovat o vavříny bude do poslední chvíle. Podle tempa v každém svém závodě se Ogier nikdy nehodlá spokojit se stříbrnou příčkou a vší silou drží pedál plynu zaražený v podlaze. Následky takového stylu mohl on i diváci zažít o uplynulém víkendu ve Finsku.

Letošní ročník byl opět těžkou prověrkou řidičů i techniky. Finové hltají automobilové soutěže jako málokdo jiný, proto si pořadatelé každoročně připravují náročné rychlostní zkoušky plné atraktivních míst pro davy přihlížejících. Okolo města Jyväskylä je tak vidět to nejlepší ze světa rallye, zejména konečný úsek Wolf Power Stage baví celý svět.

Navzdory stále přísnějším bezpečnostním opatřením se pořadatelé nezdráhali zařadit před cílem velmi dlouhý skok. Auta tu létala vzduchem jako letadla, nezadržitelný Ogier ale najel na vyvýšeninu a předvedl jasně nejdelší skok ze všech. Krásná podívaná? Jak se to vezme. Let Ogierova Citroënu byl málem fatální pro auto a dobře neudělal ani posádce, neboť po přistání z něj odpadalo několik komponentů. Pohled do kabiny odhaluje obavy i v Ogierově ostřílené tváři, tohle byl opravu extrém.

Vše nakonec dobře dopadlo, Francouz tady ale poznal spíše odvrácenou tvář své rychlosti - s tak dalekým skokem zřejmě nepočítali ani pořadatelé. Záběry jeho průletu před kamerou vypadají jako zrychlené, ale nejsou. Ogier snad ani nevnímá blízké stromy lemující úzkou trať. Z jednoho řízeného smyku najel do druhého, poté plný plyn do rovinky a daleký průlet před kamerami dostal fanoušky do varu. Obdivuhodný kousek se stal nezapomenutelným okamžikem letošního závodu, ale také varování, že i moc rychlosti může někdy škodit.


Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr - 1 - Ogier skok na finske rallye 01Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr - 2 - Ogier skok na finske rallye 02Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr - 3 - Ogier skok na finske rallye 03Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr - 4 - Ogier skok na finske rallye 04
Sébastien Ogier se stal na chvíli kapitánem letícího Citroënu, doskočil nejdál ze všech, až z toho zamrazilo i jej

Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr - 5 - Ogier skok na finske rallye 05Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr - 6 - Ogier skok na finske rallye 06Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr - 7 - Ogier skok na finske rallye 07Být nejrychlejším jezdcem rallye má i své stinné stránky, poznal šestinásobný mistr - 8 - Ogier skok na finske rallye 08
Pro srovnání - škodovka se na stejném místě zaryla nosem do země po nesrovnatelně kratším letu

Zdroj: World Rally Championship@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.