Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný

Facebookový komentář šéfa značky Johana de Nysschena zchladil obavy těch, kteří z absence V8 v Cadillacu CT6 soudili, že osmiválce u Cadillacu končí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný

17.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facebookový komentář šéfa značky Johana de Nysschena zchladil obavy těch, kteří z absence V8 v Cadillacu CT6 soudili, že osmiválce u Cadillacu končí.

Vlajková loď Cadillacu, sedan CT6, byla odhalena s čtyř- a šestiválcovými motory pod kapotou, se kterými bude chtít konkurovat BMW řady 7. Cíl je to jistě ambiciózní, jenže když se podíváme na nabídku sedmičkového BMW, vidíme tam i motory V8 a dokonce i V12. Ne bez důvodu se tak rozběhly obavy, zda má osmiválcový motor u Cadillacu ještě nějakou budoucnost.

Článek Sama Abuelsamida na NavigantResearch.com se touto otázkou zabývá docela široce a uzavírá, že motory V8 zůstanou u Cadillacu vyhrazeny Escaladu a ostrým verzím V-series. Prozatímní vlajková loď CT6 bude podle něj cílit spíše na nízkou spotřebu; konstrukce auta z hliníku, díky které je CT6 oproti CTS o slušný kus větší, ale váží zhruba stejně, v kombinaci s menšími přeplňovanými motory a absencí osmiválce při představení podle Abuelsamida hovoří docela jasně.

Na Facebooku ale Abuelsamidovi odpověděl člověk ze všech nejpovolanější - šéf Cadillacu Johan de Nysschen. A hovořil směrem úplně opačným. „Mýlíte se, bohužel. Samozřejmě bude další moderní, silný a úsporný osmiválcový motor vedle toho v CTS-V, vyvinutý speciálně pro Cadillac,ö napsal de Nysschen. Máme tedy čekat novou V8, s dost velkou pravděpodobností přeplňovanou dvěma turbodmychadly, hovoří-li se o „mega výkonném” a „vysoce efektivním” motoru. A plebejské Chevrolety si na ni budou muset nechat zajít chuť.

Kdy se tato jednotka ukáže světu, zatím není známo - zmínka na Facebooku totiž byla první zprávou o tomto připravovaném osmiválci a nevydržela na něm dlouho, de Nyschen pak svou reakci odstranil. Abuelsamid se na každý pád mýlil. Zda novou V8 uvidíme pod kapotou CT6, nebo až připravované špičky CT8 či CT9, zatím také nevíme, ale CT6 by určitě jako vrcholový model slušela, zejména chce-li konkurovat sedmičkovému BMW.


Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 1 - 2016 cadillac ct6 oficialni 01Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 2 - 2016 cadillac ct6 oficialni 02Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 3 - 2016 cadillac ct6 oficialni 03Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 4 - 2016 cadillac ct6 oficialni 04Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 5 - 2016 cadillac ct6 oficialni 05
Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 6 - 2016 cadillac ct6 oficialni 06Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 7 - 2016 cadillac ct6 oficialni 07Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 8 - 2016 cadillac ct6 oficialni 08Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 9 - 2016 cadillac ct6 oficialni 09Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 10 - 2016 cadillac ct6 oficialni 10Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný - 11 - 2016 cadillac ct6 oficialni 11
Cadillac CT6 zatím nemá osmiválec, to se však v budoucnu může změnit

Zdroj: Motor Authority

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.