Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se
17.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jedno z nejvíce ceněných Porsche posledních let je designové velmi čisté - nemá žádné výrazné křídlo či „kachní ocas”. Přítlaku ale má i bez něj dost.
Porsche 911 R jistě nemusíme příliš připomínat - je to ultimativní 911 991 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou, cílená na nadšené řidiče. A na sběratele Porsche zároveň, protože ve chvíli, kdy se představila světu, už byla vyprodaná. A dnes se „ojeté” kusy prodávají klidně za patnáct milionů korun.
Jedním z požadavků při vývoji byla i designová čistota, protože velkými křídly prosluly modely GT, zejména pak GT3 RS. Vedle ní ale 911 R nechce být okruhovým náčiním, chce být dokonalým silničním strojem pro puristy a protože na zadních kolech má 500 koní, přítlak potřebuje. Žádné větší křídlo (s tím malým výsuvným mnoho parády, pardon přítlaku nenaděláte) ani „kachní ocas” tu nejsou, jen typická silueta 911.
O přítlaku se tedy stará difuzor, hezky schovaný na spodních partiích. Že tomu tak je, víme dávno, ale prohlédnout si jej pořádně jsme zatím neměli možnost. Teď ji máme díky firmě GMG Racing, která pro 911 R vyvinula nový výfukový systém - ten se dvěma černými rourami místo koncového tlumiče výfuku, který je sériovým dílem. Jak zní, si zatím můžeme jen představovat, bohužel, ale nafotit se jej lidé z GMG rozhodli, a tak nám poprvé v celé kráse předvedli i onen difuzor.
Je to opravdu pozoruhodně nenápadný díl, na rozdíl od křídla. Skoro byste jej přehlédli, v případě přítlaku ale má tu moc dodat zadní ose stejnou stabilitu. Podívejte se na něj, i takto vypadají aerodynamická kouzla v praxi...
Tohle má 911 R místo křídla - náhrada je to docela neviditelná
Porsche 911 R se ukázalo vloni v Ženevě a fascinující je mimo jiné svým „čistým zevnějškem”
Zdroj: GMG Racing@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB