Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se

Jedno z nejvíce ceněných Porsche posledních let je designové velmi čisté - nemá žádné výrazné křídlo či „kachní ocas”. Přítlaku ale má i bez něj dost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se

17.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedno z nejvíce ceněných Porsche posledních let je designové velmi čisté - nemá žádné výrazné křídlo či „kachní ocas”. Přítlaku ale má i bez něj dost.

Porsche 911 R jistě nemusíme příliš připomínat - je to ultimativní 911 991 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou, cílená na nadšené řidiče. A na sběratele Porsche zároveň, protože ve chvíli, kdy se představila světu, už byla vyprodaná. A dnes se „ojeté” kusy prodávají klidně za patnáct milionů korun.

Jedním z požadavků při vývoji byla i designová čistota, protože velkými křídly prosluly modely GT, zejména pak GT3 RS. Vedle ní ale 911 R nechce být okruhovým náčiním, chce být dokonalým silničním strojem pro puristy a protože na zadních kolech má 500 koní, přítlak potřebuje. Žádné větší křídlo (s tím malým výsuvným mnoho parády, pardon přítlaku nenaděláte) ani „kachní ocas” tu nejsou, jen typická silueta 911.

O přítlaku se tedy stará difuzor, hezky schovaný na spodních partiích. Že tomu tak je, víme dávno, ale prohlédnout si jej pořádně jsme zatím neměli možnost. Teď ji máme díky firmě GMG Racing, která pro 911 R vyvinula nový výfukový systém - ten se dvěma černými rourami místo koncového tlumiče výfuku, který je sériovým dílem. Jak zní, si zatím můžeme jen představovat, bohužel, ale nafotit se jej lidé z GMG rozhodli, a tak nám poprvé v celé kráse předvedli i onen difuzor.

Je to opravdu pozoruhodně nenápadný díl, na rozdíl od křídla. Skoro byste jej přehlédli, v případě přítlaku ale má tu moc dodat zadní ose stejnou stabilitu. Podívejte se na něj, i takto vypadají aerodynamická kouzla v praxi...


Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 1 - Porsche 911 R difuzor detail 01Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 2 - Porsche 911 R difuzor detail 02Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 3 - Porsche 911 R difuzor detail 03Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 4 - Porsche 911 R difuzor detail 04
Tohle má 911 R místo křídla - náhrada je to docela neviditelná

Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 5 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 01Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 6 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 02Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 7 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 03Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 8 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 04Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 9 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 05Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 10 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 06Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 11 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 07Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 12 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 08Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 13 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 09Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 14 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 10Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 15 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 11Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 16 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 12Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se - 17 - Porsche 911 R zive Zeneva 2016 13
Porsche 911 R se ukázalo vloni v Ženevě a fascinující je mimo jiné svým „čistým zevnějškem”

Zdroj: GMG Racing@Facebook

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.