Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Čemu vděčí Porsche 911 R za přítlak i bez obřího křídla? Podívejte se
17.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jedno z nejvíce ceněných Porsche posledních let je designové velmi čisté - nemá žádné výrazné křídlo či „kachní ocas”. Přítlaku ale má i bez něj dost.
Porsche 911 R jistě nemusíme příliš připomínat - je to ultimativní 911 991 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou, cílená na nadšené řidiče. A na sběratele Porsche zároveň, protože ve chvíli, kdy se představila světu, už byla vyprodaná. A dnes se „ojeté” kusy prodávají klidně za patnáct milionů korun.
Jedním z požadavků při vývoji byla i designová čistota, protože velkými křídly prosluly modely GT, zejména pak GT3 RS. Vedle ní ale 911 R nechce být okruhovým náčiním, chce být dokonalým silničním strojem pro puristy a protože na zadních kolech má 500 koní, přítlak potřebuje. Žádné větší křídlo (s tím malým výsuvným mnoho parády, pardon přítlaku nenaděláte) ani „kachní ocas” tu nejsou, jen typická silueta 911.
O přítlaku se tedy stará difuzor, hezky schovaný na spodních partiích. Že tomu tak je, víme dávno, ale prohlédnout si jej pořádně jsme zatím neměli možnost. Teď ji máme díky firmě GMG Racing, která pro 911 R vyvinula nový výfukový systém - ten se dvěma černými rourami místo koncového tlumiče výfuku, který je sériovým dílem. Jak zní, si zatím můžeme jen představovat, bohužel, ale nafotit se jej lidé z GMG rozhodli, a tak nám poprvé v celé kráse předvedli i onen difuzor.
Je to opravdu pozoruhodně nenápadný díl, na rozdíl od křídla. Skoro byste jej přehlédli, v případě přítlaku ale má tu moc dodat zadní ose stejnou stabilitu. Podívejte se na něj, i takto vypadají aerodynamická kouzla v praxi...
Tohle má 911 R místo křídla - náhrada je to docela neviditelná
Porsche 911 R se ukázalo vloni v Ženevě a fascinující je mimo jiné svým „čistým zevnějškem”
Zdroj: GMG Racing@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva