Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera
7.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
K pozoruhodnému kroku se odhodlal koncern General Motors. Na evropských trzích bude vedle Opelu Ampera nabízet i Chevrolet Volt, ačkoli jde prakticky o totožné vozy.
Na koncernová „škatulata, hejbejete se” jsme si již zvykli a nepřekvapí nás, pokud jeden automobilový koncern nabízí na stejném trhu několik technicky velmi podobných vozů s různým designem a značkami. Je libo Volkswagen Polo, Seat Ibiza, nebo Škodu Fabia? Všechno můžete mít, i když ve všech třech případech dostanete velmi podobné auto.
Někteří už tuto strategii považují za nesmyslnou, ale my ji vcelku rozumíme. Někdo zkrátka chce škodovku, jiný španělský design, třetí německou kvalitu a je mu celkem jedno, že v každém případě dostane technicky téměř totéž. Přesto nás poslední krok koncernu General Motors překvapil - v Evropě totiž chce prodávat Chevrolet Volt po boku Opelu Ampera.
V tomto případě ale neplatí, že by šlo o technicky spřízněné vozy jiného vzhledu a provedení, jde v podstatě o úplně stejná auta s jiným vzhledem přídě, zádě a pár odlišnostmi v interiéru. Podobný krok nám tak dává stejný smysl jako by GM chtěl prodávat na jednom trhu Opely a Vauxhally - i ty obvykle dělí jen pár nepodstatných vzhledových odlišností.
Situace je o to zajímavější, že Volt bude nabízen levněji. Jak jsme vás kdysi informovali, Ampera bude v Evropě k mání za ekvivalent 42 900 Eur (ačkoli se cena může na různých trzích mírně lišit), Volt ale bude stát 41 950 Eur, tedy o 950 Eur méně.
Je to skutečné zvláštní, ale snad to alespoň příznivci značky Chevrolet ocení. Připomeňme, že Volt i Amperu pohání elektromotor o výkonu 110 kW (150 koní), který čerpá energii nejrpve z akumulátorů o kapaictě 16 kWh, po jejímž vyčerpání přijde ke slovu spalovací motor coby generátor, jenž je schopen přetvořit palivo v nádrži na dostatečné množství energie aby se „akumulátorový” dojezd 40-80 kilometrů prodloužil až na celkových 600 km. Vůz je schopen zrychlit na stovku za 9 sekund a pokoří rychlost až 160 km/h.
Chevrolet Volt na oficiálních fotografiích
Produkční verze Opelu Ampera živě na ženevském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před hodinou - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova