Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera

K pozoruhodnému kroku se odhodlal koncern General Motors. Na evropských trzích bude vedle Opelu Ampera nabízet i Chevrolet Volt, ačkoli jde prakticky o totožné vozy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera

7.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K pozoruhodnému kroku se odhodlal koncern General Motors. Na evropských trzích bude vedle Opelu Ampera nabízet i Chevrolet Volt, ačkoli jde prakticky o totožné vozy.

Na koncernová „škatulata, hejbejete se” jsme si již zvykli a nepřekvapí nás, pokud jeden automobilový koncern nabízí na stejném trhu několik technicky velmi podobných vozů s různým designem a značkami. Je libo Volkswagen Polo, Seat Ibiza, nebo Škodu Fabia? Všechno můžete mít, i když ve všech třech případech dostanete velmi podobné auto.

Někteří už tuto strategii považují za nesmyslnou, ale my ji vcelku rozumíme. Někdo zkrátka chce škodovku, jiný španělský design, třetí německou kvalitu a je mu celkem jedno, že v každém případě dostane technicky téměř totéž. Přesto nás poslední krok koncernu General Motors překvapil - v Evropě totiž chce prodávat Chevrolet Volt po boku Opelu Ampera.

V tomto případě ale neplatí, že by šlo o technicky spřízněné vozy jiného vzhledu a provedení, jde v podstatě o úplně stejná auta s jiným vzhledem přídě, zádě a pár odlišnostmi v interiéru. Podobný krok nám tak dává stejný smysl jako by GM chtěl prodávat na jednom trhu Opely a Vauxhally - i ty obvykle dělí jen pár nepodstatných vzhledových odlišností.

Situace je o to zajímavější, že Volt bude nabízen levněji. Jak jsme vás kdysi informovali, Ampera bude v Evropě k mání za ekvivalent 42 900 Eur (ačkoli se cena může na různých trzích mírně lišit), Volt ale bude stát 41 950 Eur, tedy o 950 Eur méně.

Je to skutečné zvláštní, ale snad to alespoň příznivci značky Chevrolet ocení. Připomeňme, že Volt i Amperu pohání elektromotor o výkonu 110 kW (150 koní), který čerpá energii nejrpve z akumulátorů o kapaictě 16 kWh, po jejímž vyčerpání přijde ke slovu spalovací motor coby generátor, jenž je schopen přetvořit palivo v nádrži na dostatečné množství energie aby se „akumulátorový” dojezd 40-80 kilometrů prodloužil až na celkových 600 km. Vůz je schopen zrychlit na stovku za 9 sekund a pokoří rychlost až 160 km/h.


Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 1 - Chevrolet Volt 01Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 2 - Chevrolet Volt 02Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 3 - Chevrolet Volt 03
Chevrolet Volt na oficiálních fotografiích

Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 4 - Opel Ampera druha zive 01Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 5 - Opel Ampera druha zive 02Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 6 - Opel Ampera druha zive 03Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 7 - Opel Ampera druha zive 04Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 8 - Opel Ampera druha zive 05Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 9 - Opel Ampera druha zive 06Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 10 - Opel Ampera druha zive 07Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 11 - Opel Ampera druha zive 08Chevrolet Volt se bude prodávat i v Evropě, levněji než Ampera - 12 - Opel Ampera druha zive 09
Produkční verze Opelu Ampera živě na ženevském autosalonu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.